راه های خانگی پاکسازی کبد + درمان مشکلات و چربی زدایی کبد

پاکسازی کبد


پاکسازی کبد و خون در 4 روز
برای پاکسازی کبد چه عرقی بخوریم
پاکسازی کبد برای پوست نی نی سایت
برای پاکسازی کبد چه بخوریم طب سنتی

کبد یکی ار اعضای حیاتی بدن است که در سمت راست و زیر دنده ها قرار دارد. وظیفه کبد در واقع پاکسازی بدن از سموم مختلف است. کبد سموم را از بین برده و با تولید مایع صفرا باعث هضم آسان تر و بهتر غذاها میشود. اگر کبد شخص بیمار شود، بدن قادر به فیلتر سموم نیست، و بدن با عوارضی مثل خارش، پوست زرد، ورم، مشکلات عروقی، خستگی، تهوع، اسهال و سنگ کیسه صفرا رو به رو میشود. اگر برای مدت زمان زیادی در معرض مواد شیمیایی، الکل و دخانیات قرار بگیرید کبد شما دچار مشکلات جدی میشود.

برای پاکسازی کبد چه بخوریم؟ سم زدایی کبد در طب سنتی

آیا می توان کبد را سم زدایی کرد؟

کبد در صورت سالم بودن خود را به طور طبیعی و خودکار سم زدایی و پاکسازی میکند. اما کبد در صورت ناسالم بودن را نمی توان پاکسازی کرد بلکه باید به منظور درمان به پزشک مراجعه کنید. برخی تحقیقات نشان دهنده این هستند که استفاده از برخی مواد طبیعی مثل خارشتر باعث بهبود کبد می شوند، ولی نمی توان به طور صد در صد اعلام کرد که این مواد کبد را درمان میکنند.

چگونه کبد را سم‌ زدایی کنیم؟

اکنون شما را با چند روش سم زدایی کبد آشنا میکنیم، که باعث بهبود سلامت کبد شما میشود.

آب سبزیجات خام

⭕️ابتدا با یک پزشک مشورت کنید، اگر مصرف سبزیجات به مقدار زیاد برای شما مشکل ساز نبود در یک دوره محدود آن ها را امتحان کنید. بیشتر افراد با استفاده از ۴ تا ۵ واحد سبزیجات در یک وعده کنار نمی آیند. اما برای پاکسازی کبد باید این مقدار مصرف را برای چند روز ادامه دهید.

⭕️استفاده از آبمیوه های طبیعی هم میتواند سم زدایی را بهبود ببخشند. همچنین مصرف آبمیوه باعث جذب و بهبود گوارش در بدن میشود. خوردن مواد فیبری باعث حذف بهتر سموم‌ بدن و گوارش آسان تر خواهد شد. توجه داشته باشید برای تاثیرگذاری بهتر آب سبزیجات باید آنها را به صورت خام مصرف کنید. کلم، گل کلم، کلم بروکلی، خیار، چغندر،هویج و برخی دیگر از سبزیجات را میتوانید به عنوان راهی برای از بین بردن سموم‌ کبد استفاده کنید.

ویتامین های گروه B

⭕️ویتامین های B به عنوان کمک کننده به انجام فرایندهای سلولی و در نتیجه تولید انرژی شناخته میشوند. این ویتامین ها باعث تجزیه چربی و قند توسط سلول ها خصوصا سلول های کبد میشومیشوند. افزایش ویتامین B در رژیم غذایی میتواند باعث کارایی هرچه بهتر سلول ها و جلوگیری از تجمع چربی در اطراف کبد با تجزیه این چربی ها و تبدیل آنها به انرژی شود. ماهی، غلات، لبنیات، گیاهان با برگ های سبز تیره و تخم مرغ به مقدار زیادی وجود دارد.

کاهش چربی

⭕️چربی عمیق یا احشایی به دسته ای از چربی ها گفته میشود که اطراف کبد و قلب تجمع میکنند. چربی احشایی متفاوت با چربی زیر پوستی است. برای فهمیدن این که چربی احشایی دارید یا نه پوست روی شکم خود را محکم بگیرید سپس ببینید میزان چاقی یا لاغری آن چقدر است. اگر کمر شما پهن و با برآمدگی زیاد باشد شما چربی احشایی دارید ولی اگر کمر باریکی دارید میزان چربی احشایی در بدن شما کم است.

⭕️چربی احشایی در قسمت میانی بدن تجمع پیدا میکند. این چربی تا حد زیادی خطرناک تر از چربی زیر پوستی است. شما میتوانید با یک رژیم غذایی خوب و کاهش میزان کالری دریافتی خود به مرور باعث کاهش و از بین رفتن چربی های احشایی در بدن خود شوید.

ویتامین C

⭕️ویتامین C یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به منظور مقابله با التهاب است. این ویتامین با رادیکال های آزاد و سموم بدن مقابله کرده و در نتیجه کبد شما را از ضرر این مواد آسیب زننده حفظ میکند. به دلیل تجزیه آسان ویتامین C استفاده از آن در مقادیر زیاد مشکل ساز نخواهد بود. ویتامین C را از طریق خوردن مرکبات جذب کنید.

روزه متناوب بگیرید

⭕️یک روش کارساز ولی غیر متداول برای پاکسازی کبد روزه متناوب است. در این روش شما رژیم غذایی خود را تا حد، مصرف موادی با کالری صفر مانند چای و قند کاهش می دهید. بعد از مدتی، دوباره به آرامی و در طول زمان به حالت عادی برگردید. این روش مزایای زیادی دارد که مهمترین آن کاهش چربی تا حد زیادی در بدن است.

غذاهای حاوی پتاسیم

⭕️میانگین مصرف پتاسیم باید حدود ۲۰۰۰ میلی گرم در روز برای زنان و مردان باشد. مصرف پتاسیم باعث کاهش فشار خون سیستولیک ، کنترل کلسترول و بهبود عملکرد سیستم عروقی بدن میشود. موز، سیب زمینی شیرین، پاستا، اسفناج و چغندر سبز حاوی مقادیر زیادی پتاسیم هستند.

کاهش مصرف غذای فرآوری شده و شکر

⭕️یکی از بهترین راه های کاهش فشار از روی کبد، کاهش و یا قطع مصرف غذاهای فرآوری شده و همینطور شکر تصفیه شده است. این مواد غذایی تا حد زیادی مواد نگهدارنده، ترکیبات مصنوعی و مواد شیمیایی دارند که نظم کارکرد درست و سالم بدن شما را تا حد بسیار زیادی برهم میزند.

آب های سم زدا

⭕️آب های سم زدا مثل آبلیمو می توانند کبد شما را تا حد زیادی پاکسازی کنند. این مواد تا حد زیادی باعث کاهش التهاب، پراکسیداسیون لیپید مغزی و جلوگیری از آسیب به کبد مفید است. آبلیمو به خاطر وجود اسید سیتریک یک سد جدی در برابر رادیکال های آزاد در بدن است.

کبد یکی از مهمترین عضو ها در بدن هر فرد است. برای داشتن یک کبد سالم تنها کافی است سبک زندگی مناسبی برای خود انتخاب کنید. بهتر است پیش از آنکه مشکلی بزرگ در روند سلامتی شما ایجاد شود، از بروز مشکلات جدی برای کبد خود جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید:  معجون های لاغری + طرز تهیه معجون لاغری سریع یک هفته ای
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.