بهترین ورزش برای کاهش وزن + آموزش ورزش های لاغر کننده

بهترین ورزش برای لاغری

 بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها بهترین ورزش باشگاهی برای لاغری نی نی سایت بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو نی نی سایت ورزش برای لاغری ران روزی چند ساعت ورزش کنیم تا لاغر شویم رژیم غذایی برای کاهش وزن کدام ورزش در باشگاه باعث لاغری میشود تاثیر ورزش بر کاهش وزن

امروز سعی داریم شما را با چهره واقعی کاهش وزن آشنا کنیم. برخلاف تبلیغات رنگی و غیر واقعی کاهش وزن کار ساده ای نیست و برای رسیدن به این هدف باید به اندازه کافی تلاش کنید. اما غیر ممکن نیست. اصلی ترین راه کاهش وزن ورزش کردن است. در این‌ مقاله سعی داریم بهترین ورزش ها برای لاغری که شما را به مقصد میرسانند معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

روزی چند ساعت ورزش کنیم؟ بهترین ورزش برا چربی سوزی

طناب زدن

⭕️هیچ ورزشی به اندازه طناب زدن نمیتواند چربی سوزی کند. بهترین فعالیت به منظور چربی سوزی است که به شما کمک میکند به خوبی  کالری کم کنید. طناب زدن باعث افزایش سرعت کالری سوزی تا ۱۳۰۰ کالری در یک ساعت میشود که چیزی معادل ۰/۱ کالری برای هر پرش است.  طناب زدن به مدت ۱۰ دقیقه معادل دویدن ۱۶۱۰ متر است. همچنین نسبت به دیگر ورزش ها آسیب کمتری از خود بر جای میگذارد. طناب زدن حتی عملکرد شناختی مغز را نیز افزایش میدهد.

تکواندو

⭕️تکواندو میتواند چربی سوز بسیار قوی ای باشد و توان چربی سوزی آن به حدی است که حدود ۹۳۷ کالری در یک ساعت میسوزاند. تمرینات تکواندو باعث افزایش انعطاف بدنی ، افزایش قدرت در پاها و لگن ، افزایش قدرت در بالا تنه و پایین تنه و افزایش استقامت بدن تا حد زیادی میشود. همچنین تمرینات تکواندو باعث افزایش تمرکز ذهنی نیز است.

شنا

⭕️برای یک ورزش با فعالیت کم ولی بازدهی بالا به سراغ شنا بروید. حرکات و فعالیت های بدنی گوناگون که مانند ورزش های هوازی باعث سوزاندن حجم زیادی از کالری میشود. چند روز شنا کردن مداوم در طول استخر باعث کاهش وزن‌ چشمگیر بدون آسیب به پاها میشود همچنین این ورزش تا ۸۹۲ کالری در ساعت میسوزاند.

بالا رفتن از‌ پله

⭕️بالا رفتن از پله باعث تقویت ریه و قلب میشود و میتوانید تا ۸۱۹ کالری در ساعت بسوزانید. پله ها باعث میشوند بدن شما بر خلاف جهت جاذبه حرکت کرده و با افزایش قدرت و استقامت توانایی شما را در دویدن افزایش میدهد. همچنین از عضلات تثبیت کننده‌‌‌ را تقویت میکند . بالا رفتن از پله با ورزش های هوازی برابری میکند و فواید آنها را در خود دارد. به یاد داشته باشید زمانی وزن‌ کم‌ میکنید که کالری دریافتی شما کمتر از کالری باشد که میسوزانید.

بسکتبال

⭕️بسکتبال یکی از بهترین ورزش ها برای حفظ سلامت است. این ورزش به چربی سوزی کمک کرده، روحیه تیمی را افزایش داده و سیستم قلبی عروقی شما را تقویت میکند. بسکتبال به دلیل فواید بسیای که دارد، شما را از نظر جسمی و روحی تقویت میکتد . با انجام این ورزش  میتوانید در هر ساعت ۷۲۸ کالری بسوزانید.

دویدن

⭕️دویدن یکی از بهترین ورزش ها است. با دویدن در یک ساعت ۵۵۵ کیلو کالری از بدن شما خارج میشود. دویدن سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد،چربی های ناخواسته بدن را آب میکند و استقامت و تناسب اندام شما را افزایش میدهد. نباید تمرین شما در دویدن بیش از حد باشد زیرا باعث فشار به زانوهای شما میشود.

دوچرخه سواری

⭕️دوچرخه سواری برای سلامت قلب و بهبود سیستم تنفسی بسیار موثر است. میتوانید با استفاده از بُعد رقابتی این ورزش اشتیاق خود برای انجام آن را برانگیخته کنید. دوچرخه سواری باعث سوزاندن ۵۰۸ کالری در یک ساعت میشود.

بدنسازی

⭕️با انجام تمرینات بدنسازی توده عضلانی بدن خود را تقوت کنید. بدنسازی یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است. با انجام این ورزش در یک ساعت ۴۵۵ کالری بسوزانید. در بدنسازی روند چربی سوزی تا ۴۸ ساعت بعد نیز ادامه دارد.

ورزش هوازی

⭕️ورزش هوازی توانایی سوزاندن ۳۹۹ کالری در یک ساعت را دارد. هفته ای دو تا سه بار به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش هوازی انحام دهید تا مقدار زیادی کالری در مدت زمان کمی از دست بدهید. انواع بسیاری از ورزش های هوازی وجود دارد که میتوانید یکی از آنها را انتخاب کرده و دنبال کنید تا به وزن ایده آل خود برسید.

پیاده روی

⭕️پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری و از بین بردن چربی های اضافی بدن است. این فعالیت حتی میتواند از دویدن نیز مفید تر باشد. با پیاده روی میتوانید ۱۶۷ کیلو کالری در یک ساعت بسوزانید. باید در هنگام پیاده روی اصولی حرف زدن کمی برای شما مشکل شود ولی نه به صورتی که نتوانید صحبت کنید.

در آخر حداقل سه بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه باید ورزش کنید. سعی کنید در هنگام ورزش آب زیادی بنوشید و یک روز در هفته به خودتان استراحت بدهید. باید بدانید هیچ‌راهی به اندازه ورزش برای کاهش وزن بازدهی مناسبی نخواهد داشت و ترکیب فعالیت بدنی و تغذیه سالم در مدت زمان کوتاهی شما را به هدفتان خواهد رساند.

همچنین بخوانید:  بهترین دمنوش های آرام بخش کدامند؟ + روش دم کردن دمنوش ها
تاریخ انتشار: شنبه 27 خرداد 1402

نظرات کاربران

1 دیدگاه

  1. الهام ژوئن 20, 2023 at 1:51 ب.ظ

    تمام این ورزش‌ها حتی پیاده روی ساده مستلزم آماده سازی عضلات. وگرنه منجر به آسیب آرتروز دیسک وووو می‌شود. ورزش نکردن خیلی بهتر هست از اینکه (بدون آمادگی عضلات بدن )ورزش انجام داد.

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.