راه های خانگی از بین بردن چین و چروک پیشانی + ماسک خانگی رفع چروک

از بین بردن چین و چروک پیشانی


بهترین روغن برای چروک صورت
معجزه رفع چین و چروک صورت
چروک پیشانی نی نی سایت
رفع چین و چروک صورت در دو دقیقه
ماسک برای چروک پیشانی
بهترین روش برای از بین بردن خط اخم عمیق
ماساژ برای چروک پیشانی
چین و چروک صورت به انگلیسی

 

به طور طبیعی با بالا رفتن سن پوست ما شروع به ایجاد چین و چروک در سطح خود می کند. اما راه هایی برا کم کردن سرعت این روند و بهبود آن تا حدودی وجود دارد. همچنین عواملی نیز باعث تشدید و سرعت دادن به این روند می شوند. عاملی مثل دخانیات، نور آفتاب،آلاینده های محیطی و مراقبت نادرست یا عدم مراقبت از پوست. البته امروزه راه های پر عوارض و پر هزینه ای نظیر بوتاکس به وجود آمده است. در این مطلب ما به شما راه های خانگی به منظور از بین بردن چین و چروک پیشانی را آموزش میدهیم. با ما همراه شوید.

علت ایجاد چین و چروک در پیشانی/ رفع دائمی چروک پیشانی

با افزایش سن میزان ترشح چربی های سطح پوست تا حد زیادی کاهش یافته و در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را تا حد زیادی از دست می دهد. در نتیجه احتمال ایجاد چین و چروک تا حد زیادی در سطح پوست افزایش پیدا می کند. همچنین نور فرا بنفش خورشید نیز می تواند این روند را سریع تر کند. حالت صورت مثل بالا کشیدن ابرو و اخم زیاد نیز بسیار تاثیر گذار هستند.

درمان های خانگی با ماساژ و ماسک های طبیعی

ماساژ دادن یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن چین و چروک است زیرا باعث افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر می شود. ماساژ دادن پیشانی با روغن های گیاهی نیز یکی از راه های از بین بردن چین و چروک است. به ویژه روغن خراطین که برای از بین بردن چین چروک بسیار موثر است. ماسک های خانگی یکی از بهترین راه های برای رفع چروک است که در دسترس و کم هزینه هستند. در ادامه شما را با تعدادی از این ماسک ها آشنا می کنیم.

سفیده تخم مرغ

⭕️برای استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید توجه داشته باشید غشای نازک پوست داخلی تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید و سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و در آخر پوست را با آب ولرم بشویید. سفیده تخم مرغ باعث بسته شدن منافذ پوست را بسته و باعث صاف شدن چین و چروک ها می شود.

موز، کشک و عسل

⭕️موز یک تقویت کننده کلاژن و بهترین راه برای از بین بردن چروک پیشانی است. یک عدد موز رسیده را به خوبی له کنید و به آن دو قاشق چایخوری عسل و چهار قاشق غذاخوری کشک اضافه کنید. این مواد را روی حرارت ملایم گرم کرده و به پوستتان بمالید. در آخر بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. عسل و کشک موجود در این ماسک به تغذیه و آبرسانی پوستتان کمک زیادی می کند.

سفیده تخم مرغ، عسل و روغن درخت چای

⭕️این ماسک هم به درمان آکنه و هم به درمان چین چروک پیشانی کمک زیادی می کند. برای تهیه ابتدا یک قاشق چایخوری عسل، یک سفیده تخم مرغ و چند قطره روغن درخت چای را باهم ترکیب کرده و بر روی صورت خود بمالید.

کشک روغن زیتون و آبلیمو

⭕️نصف لیوان کشک، یک قاشق چایخوری آبلیمو و چهار قاشق روغن زیتون را باهم مخلوط کنید. بر روی صورت خود قرار داده و بعد از ۲۰ دقیقه از روی صورت خود بشویید. کشک حاوی مقدار زیادی لاکتیک اسید است که یه پاک کننده بسیار عمیق محسوب می شود. همچنین روند کلاژن سازی را در صورت افزایش می دهد. ابلیموی موجود در این ماسک چربی بیش از حد را از روی پوست شما پاک کرده و روغن زیتون باعث درخشندگی آن کی شود.

کشک و زردچوبه

⭕️پیش تر شما را با خواص کشک آشنا کردیم. زردچوبه حاوی خواص آنتی اکسیدان بسیار زیاد و یک ضدالتهاب بسیار قوی است. نصف لیوان کشک را همراه با دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه ترکیب کرده و آن را بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

باترمیلک، جو دوسر و روغن زیتون

⭕️باترمیلک دارای خواص جوان کننده است. بلغور جو دوسر پوست را لایه برداری کرده و روغن زیتون موجود در این ماسک یک رطوبت رسان قوی برای پوست شما است. نصف لیوان باترمیلک را با دو قاشق غذاخوری جو دوسر مخلوط کنید و بر روی حرارت کمی گرم کنید. در آخر دو قاشق چایخوری روغن زیتون را به این ترکیب اضافه کنید این ماسک را ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود باقی بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

سیب عسل و پودر شیر

⭕️سیب یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است و مصرف آن می تواند به از بین رفتن چین و چروک های شما کمک بسیاری کند. یک عدد سیب را در ظرف آبی جوشانده و بکوبید تا نرم شود. یک قاشق چایخوری عسل و پودر شیر را به آن اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و با آب ولرم بشویید.

روغن زیتون و آبلیمو

⭕️روغن زیتون یک سپر مراقبتی در برابر نور خورشید و یک ضد چروک بسیار قوی است. ابلیموی موجود در این ماسک حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است.روغن زیتون و آبلیمو را در اندازه های مساوی باهم مخلوط کرده و کمی گرم کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و در آخر با آب ولرم بشویید.

آبلیمو و کرم شیر

⭕️کرم شیر یک آبرسان بسیار قوی است که لایه های زیرین پوست را مرطوب می کند. نصف لیوان کرم شیر را همراه چهار قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کرده و روی پوستتان قرار دهید تا خشک شود. در آخر با آب سرد آبکشی کنید.

در این مطلب شما را با روش های از بین بردن چین و چروک در خانه آشنا کردیم. البته بجز موارد گفته شده در بالا روش های پزشکی و کرم های بسیاری برای رفع چین و چروک پوستی وجود دارد. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از راه های طبیعی و بدون آسیب است.

همچنین بخوانید:  مدل رژلب 1403؛ واسه یه میکاپ بی نقص از این مدل های به روز استفاده کن

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.