آیا جینسینگ چاق کننده است؟ + عوارض و فواید جینسینگ

مصرف جنسینگ برای چاقی


قرص جینسینگ برای چاقی
عوارض جینسینگ
بهترین قرص جینسینگ
خواص قرص جینسینگ
پودر جینسینگ
پودر جینسینگ قیمت
پودر جینسینگ نی نی سایت
طریقه استفاده پودر جینسینگ

 

مطالعات حاکی از آن است که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای افزایش وزن هستند. افزایش وزن همانند کاهش وزن کار دشواری است و گاهی سخت تر. جینسینگ گیاهی است که باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود اما در برخی افراد و برخی موارد می تواند باعث افزایش وزن نیز شود. ما در این مقاله به بررسی تاثیر جینسینگ بر افزایش وزن می پردازیم.

آیا جینسینگ چاق کننده است؟ چاق شدن با خوردن جینسینگ چه عوارضی دارد؟

مهمترین اثر جنسینگ بر روی بدن افزایش متابولیسم و جلوگیری از افزایش وزن است. آیا جنین ماده ای میتواند باعث چاقی شود؟ بله جینسینگ بسته به نوع و قسمت مورد استفاده از آن می تواند در روند چاقی تاثیر گذار باشد اما این تنها در تعداد محدودی از افراد اتفاقا می افتد و مطالعات نشان داده اند بازاریابی ها به منظور خاصیت چاق کنندگی جینسینگ واقعی نبوده و پودر یا عصاره این گیاه خاصیت ضد استرس، کاهش وزن و نیروزایی دارد.

فواید جینسینگ بر چاقی

ممکن است تاثیر جینسینگ بر روی چاقی به دلیل خاصیت نیرو زایی آن باشد این خاصیت میتواند باعث افزایش انرژی و اشتها در فرد مصرف کننده شود. در نتیجه علت اصلی افزایش وزن از طریق مصرف زیاد جینسینگ همین اشتها آور بودن آن است که به نسبت بدن و شرایط روانی افراد متغیر است. توصیه ما به شما این است که از مصرف جنسینگ در مقادیر بالا پرهیز کنید. در ادامه شما را با دیگر خواص جینسینگ آشنا می کنیم.

همچنین بخوانید:  روش رفع تیرگی و پف زیر چشم | معرفی راهکار بسیار ساده و در عین حال عملی

🟪تاثیرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

🟪کمک به روند درمان برخی سرطان ها

🟪تنظیم سطح کم قند خون

🟪بهبود عملکرد مغز

🟪تقویت سیستم ایمنی بدن

🟪ضد استرس و افسردگی

🟪بهبود علائم اختلال نعوظ

🟪مبارزه با خستگی

🟪اثرات شادی بخش و محرک

عوارض جینسینگ برای چاقی

اگر به مشکل خواب به عنوان عوارض جینسینگ نگاه کنیم این گیاه برای افراد لاغر که دچار اختلال خواب هستند به هیچ عنوان مفید نخواهد بود در ادامه به عوارض این گیاه برای افراد لاغر اشاره میکنیم.

🟦سردرد

🟦ناراحتی معده

🟦بیقراری

🟦تهوع

🟦درد سینه

🟦سرگیجه

🟦مشکلات پریود

🟦تغییرات خلقی

🟦افزایش یا کاهش فشارخون

🟦عصبی یودن

🟦تپش قلب

🟦خارش

🟦تورم

🟦مشکلات تنفسی

چگونه با جینسینگ چاق شویم؟

امروزه قرص ها و پودر های زیادی با عنوان افزایش وزن با وسیله جینسینگ در بازار به فروش می رسند و ادعا می شود مصرف آن ها به دلیل وجود جنسینگ باعث چاقی می شود. روش مصرف این قرص ها اغلب دو مرتبه پیش از شام و ناهار اعلام شده است.

میزان مصرف جینسینگ

استفاده از جینسینگ نباید بیشتر از سه ماه متوالی انجام شود. همچنین استفاده از جینسینگ سیبری به دلیل قویتر بودن نباید بیشتر از دو ماه طول بکشد. در ضمن باید بدانید میزان مصرف جینسینگ یک یا دو گرم در روز است.

چه کسانی میتوانند از جینسینگ استفاده کنند؟

افرادی با سلامت جسمی نسبی مجاز به مصرف جنسینگ هستند اما لازم به ذکر است نباید از این گیاه برای افزایش وزن انتظار زیادی داشت.مصرف این گیاه برای افرادی که مشکلاتی همچون فشار خون، مشکلات قلبی، مشکل انعقاد خون، بیماری های کلیوی، مشکلات روانی و خود ایمنی دارند توصیه نمی شود. همچنین زنان باردار و شیرده نیز باید از مصرف جینسینگ پرهیز کنند.

درست است که اخیرا برخی از فروشگاه ها اقدام به فروش محصولات چاق کننده با عنوان جینسینگ کرده اند اما این محصولات تاثیر چندانی از خود باقی نخواهند گذاشت. توصیه ما و بیشتر کارشناسان تغذیه به منظور افزایش وزن داشتن یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی است نه استفاده از محصولات دروغین و آسیب زننده.

همچنین بخوانید:  مهمترین خواص سبزیجات برای درمان بیماری ها چیست؟ | کاهش چربی خون با سبزیجات
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.