تزیین غذا و میوه برای کودک | بهترین ایده ها برای افزایش اشتها کودکان

تزیین غذا و میوه برای کودک

تزیین غذای کودک به شکل حیوانات

سلام دوستان! امروز می‌خوام در مورد یکی از بهترین روش‌ها برای جذب کودکان به غذا خوردن صحبت کنم: تزیین غذا و میوه برای کودک. همه می‌دونیم که بچه‌ها عاشق چیزای رنگی و جذابن و وقتی غذاشون رو به شکل‌های بامزه تزیین می‌کنیم، نه تنها با خوشحالی می‌خورند، بلکه با لذت بیشتری هم غذاشون رو می‌خورند. تزیین غذا و میوه برای کودک می‌تونه همون کلیدی باشه که به ما کمک کنه تا بچه‌ها بیشتر و بهتر غذا بخورن. پس بیایید با هم نگاهی بندازیم به چند روش ساده و جذاب برای تزیین غذا و میوه برای کودک که می‌تونید توی روزمرگی‌هاتون استفاده کنید.

تزیین غذا و میوه برای کودک ساده

****

تزیین غذا و میوه برای کودک جذاب

****

تزیین غذای کودک

اول از همه، می‌خوام در مورد تزیین غذای کودک برای مدرسه صحبت کنم. می‌دونید، آماده کردن یه ناهار خوشمزه و مقوی برای بچه‌ها که به مدرسه می‌برن، همیشه یه چالش بوده. ولی وقتی یه کم خلاقیت به خرج بدیم، می‌تونیم کاری کنیم که بچه‌ها عاشق ناهارشون بشن. مثلا می‌تونید از قالب‌های مختلف برای برش دادن ساندویچ‌ها استفاده کنید. برش‌هایی به شکل ستاره، قلب یا حتی حیوانات می‌تونن یه عالمه جذابیت به غذای بچه‌ها اضافه کنن. حتی می‌تونید از سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ برای تزئین ساندویچ‌ها استفاده کنید. چند تا گوجه‌فرنگی کوچولو به عنوان چشم‌ها، یه برش خیار به عنوان دهان و چند تکه هویج به عنوان موها، و ناگهان ساندویچ شما تبدیل به یه صورت خنده‌دار و بامزه می‌شه که هیچ بچه‌ای نمی‌تونه در مقابلش مقاومت کنه!

تزیین میوه برای مدرسه کودکان

****

تزیین غذای کودک برای مدرسه ت

****

زیین غذای کودک با سیب

حالا بیایید در مورد تزیین غذای کودک با سیب زمینی صحبت کنیم. سیب زمینی یکی از موادیه که تقریباً همه بچه‌ها دوست دارن و می‌تونیم ازش به شکل‌های مختلف استفاده کنیم. مثلاً می‌تونید سیب زمینی‌ها رو به شکل چیپس‌های خانگی برش بدید و بعد از سرخ کردن، با ادویه‌ها و سبزیجات مختلف تزئینشون کنید. حتی می‌تونید سیب زمینی‌ها رو به شکل گل‌های کوچک یا حیوانات بامزه برش بدید و بعد از پختن، با چشمان و دهان‌های خوراکی تزئین کنید. اینجوری بچه‌ها با یه عالمه هیجان و اشتیاق غذاشون رو می‌خورن.

تزیین میوه پاییزی برای مهد کودک

****

تزیین غذا و میوه برای کودک خوشگل

****

تزیین غذا و میوه برای کودک بامزه

در ادامه، تزیین میوه برای کودکان پیش دبستانی یه ایده فوق‌العاده‌ست. می‌دونید که بچه‌های پیش دبستانی عاشق بازی و خلاقیت هستن. پس چرا از این علاقه برای تشویقشون به خوردن میوه استفاده نکنیم؟ مثلاً می‌تونید از میوه‌های رنگارنگ مثل توت‌فرنگی، کیوی، موز و انگور برای درست کردن شکل‌های مختلف استفاده کنید. یه خرگوش بامزه با گوش‌های توت‌فرنگی و بدن موز، یا یه خورشید خندان با پرتوهای کیوی و صورت پرتقال. اینجوری بچه‌ها با اشتیاق میوه‌هاشون رو می‌خورن و از بازی با غذا لذت می‌برن.

تزیین غذا و میوه برای کودک

****

زیین غذای کودک با سیب زمینی

****

تزیین میوه برای کودکان پیش دبستانی

تزیین میوه برای مدرسه کودکان هم یه ایده جالب دیگه‌ست. وقتی بچه‌ها برای ناهار یا میان وعده به مدرسه می‌رن، داشتن یه ظرف میوه جذاب و خوشمزه می‌تونه خیلی کمک کنه که انرژیشون رو تا آخر روز حفظ کنن. مثلاً می‌تونید میوه‌ها رو به شکل‌های هندسی مختلف برش بدید و توی ظرف‌های رنگی و جذاب بچینید. حتی می‌تونید از خلال دندان‌های بامزه برای درست کردن سیخ‌های میوه‌ای استفاده کنید. این سیخ‌ها می‌تونن شامل تکه‌های مختلف میوه باشن که به شکل‌های مختلف و با رنگ‌های متنوع کنار هم قرار گرفتن. اینجوری بچه‌ها با اشتیاق بیشتری میوه‌هاشون رو می‌خورن و از خوردن لذت می‌برن.

تزیین غذا و میوه برای کودک راحت

****

تزیین غذا

****

همچنین بخوانید:  تصاویر و ایده‌هایی از شیک‌ترین مدل‌های کیک تولد ساده که باید ببینید
تاریخ انتشار: جمعه 18 خرداد 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.