راه های کاهش وزن پایدار + نکاتی ناگفته در زمینه کاهش وزن

کاهش وزن پایدار

 کاهش وزن ناگهانی کاهش وزن نی نی سایت کاهش وزن در یک ماه محاسبه کالری برای کاهش وزن رژیم کاهش وزن 10 کیلو در 1 ماه کاهش وزن به انگلیسی kermany com کاهش وزن کاهش وزن سریع

تثبیت وزن حتی از کاهش وزن نیز دشوار تر است. افزایش وزن بعد از اتمام رژیم یک معضل بزرگ مخصوصا برای افرادی است که به سختی وزن خود را کاهش داده اند. در این مطلب ما سعی داریم راه تثبیت وزن بعد از لاغری را در اختیار شما قرار دهیم، با ما همراه شوید.

 

چگونه برای همیشه لاغر شویم؟ راه های لاغرشدن بدون برگشت

صبر داشته باشید

✅روند کاهش وزن اغلب در ماه اول سرعت زیادی دارد. هرچه تغییرات صورت گرفته در سبک زندگی بیشتر و بهتر باشد سرعت کاهش وزن بیشتر خواهد بود. اما به مرور کمی از سرعت آن کاسته میشود، در این شرایط ناامید نشوید و افکار منفی را از ذهن خود خارج کنید. پیشرفت و وزنی که تا اینجای کار کم کرده اید را نادیده نگیرید و به خود دلگرمی داده و یادآوری کنید که در صورت رها کردن مسیر تمام چربی های از بین رفته دوباره باز میگردند. کاهش وزن اصولی جزو مواردی است که به آرامی و با صبر حوصله اتفاق می افتد تنها چیزی که در این بین نباید فراموش کنید داشتن استمرار و پایداری است.

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

✅موفقیت ها و پیشرفت های کوچک را نادیده نگیرید. حتی اگر تغییر نیم کیلویی در وزن خود ایجاد کردید آن را با ارزش و مهم بشمارید. با خود فکر کنید شما قدمی هرچند کوچک رو به جلو برداشتید و تلاش خود را برای به ثمر رسیدن هدفتان کرده اید. موفقیت هایی مثل رها کردن فست فود ها، انجام ورزش و داشتن سبک زندگی سالم خود نیاز به تشویق دارد. چیزهایی که به دست آورده اید هر چند کوچک را با ارزش بدانید.

تمرکز حواس داشته باشید

✅اگر در مسیر کاهش وزن گاهی خسته و گاهی خارج از مسیر حرکت کنید طبیعی است اما نکته مهم این است که دست از توجه و تلاش برندارید. مجددا راه خود را پیدا کنید و آن را از سر بگیرید.

همچنین بخوانید:  هایپرپیگمنتیشن (تیرگی یا لکه های پوستی) چیه؟ | معرفی بهترین راه های درمان و پیشگیری

غذاهایی که باعث وسوسه شما به سمت پرخوری می شوند را شناسایی کنید و با گذشت زمان از برنامه غذایی خود حذف کنید. بهتر است بعد از مدتی در حد تعادل این غذاها را در برنامه خود جای دهید تا هوس خوردن آنها به سراغ شما نیاید و باعث هدر رفتن تلاش شما نشود.

علاوه بر غذاها که بر سلامت جسم موثر اند برخی چیزها بر سلامت روان شما تاثیر زیادی دارند. سعی کنید در این مدت از هر چیز آزار دهنده ای دوری کنید. حتی در صورت امکان خود را از دنیای اینترنت و شبکه های مجازی دور کنید و با واقعیت ها و شادی های کوچک زندگی‌ رو به رو شوید. 

از غذاها یادداشت برداری کنید

✅یادداشت برداری از غذاها باعث می شود تسلط و تمرکز بیشتری بر روی آنچه می خورید داشته باشید. در پایان روز پس از مشاهده لیست مواد غذایی که مصرف کرده اید متوجه تصمیمات اشتباه و نادرست خود میشوید. این کار از پرخوری و انتخاب های غلط احساسی شما جلوگیری لازم را به عمل می اورد. یادداشت برداری توجه ما را به آنچه می خوریم جلب می کند و باعث می شود در زمان خوردن یک غذای نامناسب به این  فکر کنیم که ارزش به خطر افتادن سلامتی ما را دارد یا خیر.

اعتماد بنفس داشته باشید

✅روند کاهش وزن نیاز به اعتماد بنفس زیادی دارد در ابتدا شما باید بپذیرید که نیاز به تغییر دارید و برای اعمال این تغییر جسورانه رفتار کند. خود را دوست داشته باشید، مسیری که طی کرده اید را در نظر داشته باشید و اراده خود را تحسین کنید. 

همچنین بخوانید:  ویژگی های یک شامپو خوب؛ برای شستشوی مو صابون بهتر است یا مواد شوینده؟
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 خرداد 1402

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. مینا ژوئن 13, 2023 at 1:38 ب.ظ

    عالی بود ممنون

  2. ناشناس ژوئن 17, 2023 at 10:43 ق.ظ

    عالی بود ر:ژیم برنج خیلی عالیه من در یک هفته ۲ کیلو وزن کم کردم متشگرم

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.