تمیز کردن کاغذ دیواری + ساخت قوی ترین لکه بر خانگی

راه تمیز کردن کاغذ دیواری


پاک کردن دوده از کاغذ دیواری
تمیز کردن کاغذ دیواری نی نی سایت
اسپری تمیز کننده کاغذ دیواری
تمیز کردن وسایل چوبی
کپک زیر کاغذ دیواری
سیف قرمز برای چی خوبه
تمیز کردن کابینت ام دی اف
پاک کردن دوده از دیوار

کاغذ دیواری ها مانند رنگ ها با گذشت زمان آلودگی، دود و چربی محیط را به خود میگیرند و نیاز به تمیز شدن دارند، باید توجه داشته باشید تمیز کردن درست و اصولی کاغذ دیواری باعث بیشتر شدن طول عمر آن می شود. برای سالم ماندن کاغذ دیواری باید آن را  هر دو هفته ای یکبار نظافت کنید. در این مطلب ما راه صحیح تمیز کردن کاغذ دیواری بدون آسیب زدن به آن را با شما به اشتراک میگذاریم با ما همراه شوید.

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟ محلول شست و شوی کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شست و شو

کاغذ دیواری قابل شست و شو در تماس با رطوبت دچار خرابی یا مشکلاتی از این قبیل نخواهد شد. اما توجه داشته باشید هر نوع کاغذ دیواری در صورت خیس شدن و تماس مستقیم با آب فراوان از بین خواهد رفت. به همین منظور برای تمیز کردن اصولی و درست کاغذ دیواری های قابل شست و شو بهتر است یک سطل را از آب گرم‌ پر‌کنید سپس با مقداری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. یک عدد اسفنج را به این محلول آغشته کنید و آب آن را به خوبی بگیرید و بر روی کاغذ دیواری ها بکشید سپس بلافاصله با یک دستمال نخی رطوبت حاصل از آن را خشک کنید. علاوه بر روش گفته شده می توانید از بخارشو های دیواری نیز به منظور تمیز کردن کاغذ دیواری های قابل شست و شو استفاده کنید. 

تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شست و شو

بهترین راه حفظ و نگهداری از کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو این است که از کثیف شدن آنها جلوگیری کنید. برای این کار هفته ای یکبار با استفاده از دستمال حوله ای آنها را گردگیری کنید. برای دیوار های بلند تر می توانید از جارو برقی یا تی حوله ای دسته دار استفاده کنید.

پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری

لکه ها و کثیفی های ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری ها دائمی نیستند و برای پاک کردن آن ها راه حل های متفاوتی وجود دارد.

🔵لکه های چربی یا روغن: لکه چربی یا روغن ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری با استفاده از سرکه و آب به سادگی و راحتی تمیز می شوند. کمی سرکه و آب را باهم‌ مخلوط کنید، و یک دستمال نخی را به آن آغشته کنید. در آخر با یک دستمال خشک دیگر کاغذ دیواری را مجددا پاک کنید.

همچنین بخوانید:  چرا باید لباس ها را با جوش شیرین بشوییم؟ | این مطلب مفید رو حتما بخون

 

🔵پاک کردن لکه مداد رنگی : برای از بین بردن لکه مداد رنگی از روی کاغذ دیواری کمی خمیر دندان روی مسواک بریزید و آن را به آرامی به شکل دورانی روی کله بکشید توجه داشته باشید که سبب آسیب به کاغذ دیواری نشود‌. در آخر دیوار را با یک دستمال نخی تمیز پاک کنید.

🔵پاک کردن لکه خودکار: تنها راه پاک کردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری استفاده از الکل صنعتی است. پیش از استفاده کمی الکی روی گوشه ای از کاغذ دیواری استفاده کنید در صورت عدم ایجاد مشکل کمی الکی روی دستمال نخی بریزید و بر روی لکه بمالید تا به خوبی پاک شود. و بعد از پاک شدن با یک دستمال نخی تمیز دیوار را پاک کنید.

لازم به ذکر است اغلب لکه های ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری بدون نیاز به شوینده های شیمیایی از بین می روند‌. با ترکیب مایع ظرفشویی آب و صابون تمامی لکه ها به آسانی لز روی کاغذ دیواری محو می شوند. 

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.