راه های سریع چاق شدن + رژیم یک هفته ای چاقی

چگونه سریع چاق شویم؟


چگونه چاق شویم نی نی سایت
معجون چاق کننده سریع
افزایش وزن سریع در یک ماه
برنامه غذایی برای چاق شدن pdf
قرص چاقی
صبحانه چاق کننده برای افراد لاغر
برنامه ورزشی برای چاق شدن
چاق شدن سریع

همانطور که بسیاری از مردم به دنبال راهی برای لاغر شدن می گردند افرادی نیز در تلاش برای یافتن راهی به منظور افزایش وزن و چاقی هستند. افزودن یا صرف نظر از مصرف برخی مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی بر سریع تر وزن گرفتن خواهد داشت. در این مطلب ما تعدادی از مواد غذایی را به شما معرفی میکنیم که باعث تسریع و آسان تر شدن روند افزایش وزن می شوند.

 

چگونه سریع چاق شویم؟ راه های چاق شدن در یک هفته

افزایش وزن سریع و اصولی با انجام همزمان ورزش و تغذیه مناسب شکل می گیرد. همیشه برخی افراد به اشتباه فکر می کنند افزایش وزن بسیار ساده تر و آسانتر از کاهش وزن است. این فکر کاملا نادرست و غلط است نکته های بسیار زیادی برای چاق شدن اصولی وجود دارد. فقط غذا خوردن باعث نمی شود افراد لاغر به اندام دلخواه خود برسند بلکه باید راهی پیدا کرد که با حفظ سلامت به افزایش وزن رسید. برای چاقی و افزایش وزن درست باید سبک زندگی اصولی، ورزش، رفع مشکلات روحی در صورت وجود و تغذیه صحیح انجام گیرد.

تغذیه

اولین قسمت از چاقی درست و اصولی داشتن یک برنامه غذایی سالم و مناسب است. در ادامه چند ماده غذایی موثر در افزایش وزن را به شما معرفی می کنیم.

برنج

🟩 برنج یک کربوهیدرات بسیار موثر برای چاق شدن در مدت زمان کوتاه است. یک فنجان برنج معادل ۱۹۰ کالری و ۴۳ گرم کربوهیدرات است. مصرف برنج به صورت مداوم همراه چربی می تواند به سرعت باعث افزایش وزن در شما شود. اما توجه داشته باشید مصرف برنج بیش از حد به دلیل وجود آرسنیک و اسید فیتیک باعث مسمومیت و عدم جذب زینک و آهن در بدن شما میشود.

شیر

🟩شیر یک ماده غذایی عضله ساز است. خوردن شیر به صورت روزانه و مداوم باعث افزایش وزن به صورت عضلانی می شود، البته ناگفته نماند شیر منبع غنی از کلسیم، کربوهیدرات، چربی و پروتئین مخصوصا پروتئین کازئین و وی نیز هست. خوردن شیر در زمان انجام تمرینات ورزشی به خصوص تمرینات قدرتی باعث افزایش رشد عضلات می شود. بهتر است یک یا دو لیوان از این ماده غذایی را به عنوان میان وعده یا قبل از انجام تمرینات ورزشی میل کنید.

گوشت قرمز

🟩گوشت های قرمز از معروف ترین خوراکی های موثر در عضله سازی هستند، خصوصا اگر قسمت هایی از آن را برای خوردن انتخاب کنید که چربی بیشتری دارد، زیرا در این صورت مقدار کالری که وارد بدن خود می کنید بیشتر است و در نتیجه پروسه افزایش وزن با سرعت بیشتری انجام می شود. گوشت قرمز برای دریافت کراتین طبیعی یک منبع بسیار مناسب است.

تخم‌ مرغ

🟩تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و کالری است. مصرف تخم مرغ به صورت آب پز در صبحانه باعث تامین انرژی برای کل روز می شود. تخم مرغ حاوی ۷۵ کالری و ۵ گرم چربی است. این ماده غذایی ارزان و در دسترس است. پس بهتر است در روند افزایش وزن سریع حداقل چند روز در هفته تخم مرغ را در برنامه غذایی خود جا دهید. البته توجه داشته باشید مصرف تخم مرغ بیش از حد می تواند باعث آسیب به کبد شما شود پس در خوردن آن تعادل را رعایت کنید.

میوه های خشک

🟩برای افزایش وزن سالم میوه های خشک یک پیشنهاد مناسب هستند. این خوراکی های خوشمزه آنتی اکسیدان و ریز مغذی های مورد نیاز بدن را تامین میکنند. همچنین میوه خشک حاوی مقدار زیادی کالری، پروتئین، فیبر و مواد معدنی است، که برای افزایش وزن، تامین انرژی و هم برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید هستند. میوه های خشک را همراه ماست، آجیل و یا قطعات گوشت میل کنید تا مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و چربی غیر اشباع وارد بدن شما شود.

موز

🟩موز یک‌ منبع غنی از فیبر، پتاسیم و قند است و به همین دلیل یک میان وعده غذایی بسیار عالی است. این میوه خوشمزه را پیش از ورزش میل کنید تا انرژی که برای تمرین نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد. موز بهترین و مقرون به صرفه ترین میوه برای دریافت کالری و افزایش وزن است.

پنیر

🟩پنیر یک منبع مناسب برای پروتئین، کالری و چربی است. این ماده غذایی به حدی کامل و کافی است که می تواند به عنوان غذای اصلی جایگزین شود. این ماده غذایی بسیار لذیذ است و همین باعث شده در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار گیرد و میزان کالری دریافتی شما را تا صدها کالری افزایش دهد.

شکلات تلخ

🟩شکلات تلخ مانند پنیر سرشار از چربی و پروتئین است. هر ۱۰۰ گرم از این خوراکی دلچسب حاوی ۶۰۰ کالری و دارای فیبر، آنتی اکسیدان و منیزیم است. در صورتی که تلخی آن بیشتر از ۷۰ درصد باشد کالری آن نیز تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

کره بادام زمینی

🟩کره بادام زمینی یک خوراکی خوشمزه است که علاوه بر طعم دوست داشتی که دارد هر یک قاشق غذاخوری از آن شامل ۹۰ کالری، ۳ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم پروتئین است‌. کره بادام زمینی به پروسه افزایش وزن سرعت می بخشد. توجه داشته باشید مصرف کره بادام زمینی بیشتر از حد تعادل باعث چاقی و افزایش وزن بیش از حد می شود.

سیب زمینی و نشاسته

🟩گلیکوژن یک منبع انرژی برای انجام فعالیت ها و تمرین های ورزشی است. برای دریافت گلیکوژن کافی باید از غذاهای نشاسته ای خصوصا سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی و غذاهای نشاسته ای منبع عالی برای دریافت کربوهیدرات، فیبر و مواد مغذی هستند. مواد غذایی مثل ذرت، بلغور جو دوسر، کدو حلوایی، سیب زمینی، انواع حبوبات، گندم سیاه و سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر زیادی نشاسته در خود هستند که استفاده از آنها ذخیره گلیکوژن در عضلات را تا میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

چربی و روغن های سالم

🟩روغن هایی نظیر روغن زیتون، آووکادو و روغن نارگیل که همگی جزو روغن های سالم محسوب می شوند دارای کالری بسیار زیاد و راهی بسیار آسان برای افزایش وزن هستند. یک قاشق از این روغن ها حدود ۱۳۵ کالری به غذای شما اضافه می کند. از این روغن ها می توانید در سس سالاد یا برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کنید‌.

ورزش

ورزش یک راه سالم برای افزایش عضلات و تناسب اندام است. هرچه ماهیچه های بزرگتر و قوی تری را در بدن خود ایجاد کنید به همان اندازه وزن شما افزایش پیدا میکند. برای افزایش وزن باید به تغذیه خود بعد از ورزش اهمیت زیادی بدهید. بهتر است بعد از انجام تمرینات ورزشی از غذاهایی با کالری بالا و سالم استفاده کنید. در ضمن تمرینات و تغذیه خود را با نظر مربی تنظیم کنید تا باعث کاهش وزن در بدن شما نشوند.

چند نکته در زمینه افزایش وزن سریع

از مواد غذایی پرکالری اما سالم استفاده کنید. پرکالری بودن یک غذا به معنی مناسب بودن آن برای افزایش وزن نیست بیشتر باید به مواد مغذی موجود در مواد غذایی دقت کنید. و به این نکات توجه داشته باشید:

🟥برای صبحانه یک نان سبوس دار که روی آن کره بادام زمینی مالیده شده و املت همراه تخم‌ مرغ اضافه و پنیر میل کنید.

🟥یک کاسه ماست، عسل و آجیل بخورید.

🟥یک سیب را خرد کرده و همراه کره بادام زمینی میل کنید.

🟥غذاهایی سرشار از پروتئین، ویتامین، مینرال، مواد مغذی و در آخر پر کالری مصرف کنید.

🟥به سیب زمینی خود سس و پنیر پیتزا اضافه کنید.

🟥پیش از غذا خوردن چند دقیقه پیاده روی میتواند سبب افزایش اشتهای شما شود.

🟥از شیر و آبمیوه های طبیعی استفاده کنید تا کالری بیشتری دریافت کنید.

🟥در صورت کاهش اشتها به سراغ غذاهای مورد علاقه خود بروید و با اضافه کردن ادویه و چاشنی به غذاها آن ها را باب میل خود کنید تا اشتهای شما افزایش پیدا کند.

🟥از نشاسته ذرت و دیگر سبزیجات نشاسته ای در غذاها یا به صورت خام و آبپز استفاده کنید.

در این مطلب ما به شما راه درست و سریع چاق شدن را آموزش دادیم. اما باید توجه داشته باشید در مصرف غذاهای پر کالری دقت لازم را به عمل بیاورید تا باعث انباشته شدن چربی بیش از حد در بدن و عروق نشود. بهتر است علاوه بر مصرف غذاهای مناسب ورزش و فعالیت بدنی را نیز به خوبی دنبال کنید تا عضلات بیشتری نسبت به چربی ها در بدن خود ذخیره کنید. برای انتخاب رژیم غذایی مناسب با یک پزشک متخصص در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید:  چطور از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟ | درمان با راه های طبیعی و موثر
تاریخ انتشار: جمعه 19 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.