راه تمیز کردن کابینت ام دی اف + آموزش محلول لکه بر قوی

آشپزخانه ها اصلی ترین بخش منازل هستند و کابینت ها بخش مهمی از آشپزخانه را تشکیل میدهند. از این جهت تمیزی و مرتب بودن آنها تاثیر زیادی بر ظاهر خانه ی ما دارد. کابینت های ام دی اف جزو پرطرفدار ترین کابینت ها در ایران هستند. این کابینت ها هر کدام مراقبت های مخصوص به خود را نیاز دارند و روش تمیز کردن آنها با هم متفاوت است. ما در این مطلب سعی داریم راه های تمیز کردن اصولی و بدون آسیب زدن به انواع کابینت ها را به شما آموزش دهیم.

چگونه لکه روغن و چربی روی کابینت را از بین ببریم؟ برق انداختن کابینت ام دی اف

تمیزی و براق بودن کابینت ها در آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. جنس کابینت های ام دی اف به شکلی است که چربی و دوده حاصل از آشپزی به راحتی بر سطح آن نشسته و باعث کثیفی و کدر شدن کابینت ها می شود. در ادامه ما راه آسان و ساده برای تمیز کردن کابینت را به شما ارائه میدهیم.

گردگیری کابینت

اولین مرحله برای تمیز کردن کابینت ها گردگیری است. کابینت های ام دی اف هفته ای یکبار نیاز به گردگیری دارند. برای گردگیری این کابینت ها از آب یا محصولات شوینده به هیچ عنوان نباید استفاده کرد تنها یک دستمال نخی کفایت می کند. 

آب و مایع ظرفشویی

مقداری آب و مایع ظرفشویی را باهم مخلوط کنید، سپس یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید و آب آن را به خوبی بگیرید. اگر آب اسفنج را به خوبی نگیرید باعث ایجاد لکه روی کابینت ها و آسیب دیدن چوب آنها می شود. اسفنج را روی کابینت بمالید و با یه دستمال نخی بعد از کشیدن اسفنج کابینت ها را خشک کنید. 

همچنین بخوانید:  روش های صحیح نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی + نکات و ترفند های جالب

اگر دوست ندارید از مایع ظرفشویی استفاده کنید آب خالی نیز کفایت میکند فقط باید توجه داشته باشید سریعا بعد از کشیدن اسفنج رد آن را از روی کابینت پاک‌ کنید.

محلول آب و سرکه

سرکه به دلیل خاصیت اسیدی خود به سادگی لکه های چربی را از سطوح مختلف پاک میکند. برای استفاده از این محلول در تمیز کردن کابینت ام دی اف ابتدا آب و سرکه را به نسبت یکسان با هم مخلوط کنید و از یک دستمال برای تمیز کردن کابینت ها با این محلول استفاده کنید. سرکه باعث ایجاد درخشندگی و براقی خصوصا در کابینت های سفید می شود.

پاک کردن لکه ها

لکه های چربی و دوده های غذا که در هنگام آشپزی بر روی کابینت ها ایجاد می شوند با گذشت زمان مقاوم تر و چسبناک تر می شوند و پاک کردن آنها بسیار دشوار خواهد بود. در این مواقع جوش شیرین بهترین راه حل است. مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد سپس با استفاده از یک برس نرم یا مسواک آن را بر روی لکه ها بمالید و بعد از خشک شدن خمیر آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

 

نکات مهم در زمینه تمیز کردن کابینت ام دی اف

⭕️برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف اصلا از سیم ظرفشویی یا اسکاچ استفاده نکنید زیرا استفاده از این وسایل باعث ایجاد خش و آسیب دیدن کابینت ها می شود.

⭕️ترکیبات تشکیل دهنده برخی شوینده های شیمیایی به قدری قوی است که می تواند به کابینت های ام دی اف و بافت آنها آسیب بزند. بهتر است برای تمیز کردن کابینت ها از این قبیل شوینده ها دوری کنید.

⭕️می توانید از واکس براق کننده چوب یا جلا دهنده ها بعد از هربار تمیز کردن کابینت ها استفاده کنید تا باعث درخشندگی بیشتر کابینت ها شود. این واکس ها را از مغازه هایی که در زمینه کابینت تخصص دارند تهیه کنید.

کابینت چوبی و فلزی 

برای تمیز کردن انواع کابینت ها می توانید از راه حل های ذکر شده استفاده کنید اما توجه داشته باشید هیچ کابینتی نباید در تماس با آب قرار گرفته و خیس شود‌ زیرا این سبب ایجاد خوردگی و آسیب دیدن آنها می شود.

همچنین بخوانید:  مدل تزیین غذا مهمانی؛ بهترین ایده ها برای خانم های کدبانو
تاریخ انتشار: شنبه 20 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.