بهترین راه از بین بردن موهای زائد + ماسک خانگی نابود کننده موی زائد بدن

بهترین راه از بین بردن موی زائد

 چگونه موهای زائد دستگاه تناسلی را از بین ببریم از بین بردن موهای زائد مردان برای همیشه سنگ پا از بین بردن موهای زائد برای همیشه کرم از بین بردن موهای زائد برای همیشه از بین بردن موهای زائد با خمیر دندان رفع موی زائد نی نی سایت از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز جوش شیرین برای از بین بردن موی زائد

داشتن موهای زائد در بخش های مختلف بدن کاملا طبیعی است. اما گاهی این موها به صورت ضخیم و آزاردهنده در قسمت هایی از بدن ظاهر می شوند که بسیار آزار دهنده و گاها خجالت آور هستند. امروزه برای از بین بردن موهای زائد دو راه پیش روی افراد است. لیزر که باعث رفع موها به صورت دائم می شوند. ژیلت، کرم های موبر و اپیلاسیون که باعث رفع موهای زائد به صورت موقت می شوند. روش های خانگی نیز در از بین بردن موهای زائد ممکن است کمک کننده باشند. البته این روشها به صبر زیادی نیاز دارد ولی از ایجاد آسیب های پوستی جلوگیری می کنند. در ادامه چند روش ساده برای از بین بردن موهای زائد به صورت سنتی را به شما آموزش میدهیم.

چگونه موهای زاید را از بین ببریم؟ از بین بردن دائمی موهای زائد در منزل

زرد چوبه

🟥در فرهنگ هندوستان از زردچوبه برای رفع موهای زائد استفاده زیادی می شود. زردچوبه باعث توقف و کاهش سرعت رشد موهای زائد در بدن می شود. طبق پژوهش های ثبت شده در سال ۲۰۱۷ تاثیر این ماده در رشد موهای زائد زیر بغل ثابت شده است. علاوه بر این زردچوبه در پاکسازی پوست نیز بسیار موثر است.

🟥طریقه استفاده: زردچوبه و شیر را به نسبت دو به یک باهم‌ ترکیب کرده و بر روی حرارت مستقیم قرار دهید.  به هم زدن ادامه دهید تا خمیری شکل شود. در آخر یک قاشق غذاخوری آرد و کمی شکر یا نمک به خمیر زردچوبه خود اضافه کنید و پس از سرد شدن بر روی بدن خود بمالید.

سفیده تخم مرغ و آرد ذرت

🟪از جمله راه های بسیار کاربردی و ثابت شده در رفع موهای زائد استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و آرد ذرت است. تخم مرغ موجود در این ماسک حاوی مواد مغذی برای پوست و آرد ذرت موجود در آن برای ضعیف کردن ریشه موهای زائد بسیار مناسب است.

همچنین بخوانید:  تاثیر استرس بر سلامت و زیبایی پوست | این مطلب مفید رو از دست نده

🟪طریقه استفاده: یک قاشق چایخوری آرد ذرت را همراه یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری شکر باهم ترکیب کنید. این ماسک را روی موهای زائد خود بمالید بعد از خشک شدن خمیر آن را از روی پوست خود پاک کنید.

سنگ پا

🟦برای ضعیف کردن فولیکول های مو میتوانید از سنگ پا استفاده کنید. ابتدا سطح پوست خود را با یک نرم کننده بپوشانید سپس به آرامی سنگ پا را روی پوست خود بکشید. کشیدن سنگ پا بدون استفاده از نرم کننده سبب ایجاد جوش و قرمزی بر روی پوست شما می شود.

شکر، عسل و لیمو

🟩شکر خاصیت لایه برداری بسیار زیادی دارد و در صورت داغ شدن به موهای زائد میچسبد، عسل یک آبرسان و مرطوب کننده قوی برای پوست است، لیمو نیز باعث بی رنگ کردن موها و باعث کاهش رشد آنها می شود. در نتیجه ترکیب این مواد باهم یک راه حل عالی برای از بین بردن موهای زائد است و همانند یک وکس بسیار قوی عمل میکند.

 🟩طرز استفاده: این سه ماده را باهم ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به حالت ژله ای در بیاید سپس اجازه دهید کمی سرد شود و بر روی بدن خود بمالید و بعد از سفت شدن آن را از روی بدن بکنید.

آرد ذرت و شیر

🟧آرد ذرت و شیر ترکیبی است که مانند موم عمل میکند. این ترکیب هنگام برخورد با پوست شما به فولیکول های مو می چسبد و سبب جدا شدن آنها از پوست می شود.

🟧طریقه استفاده: یک لیوان کوچک شیر و نصف فنجان آرد ذرت را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر باقی بماند، سپس آن را از روی پوست جدا کرده و با آب ولرم آبکشی کنید.

سیب زمینی و عدس

🟫سیب زمینی باعث سفید شدن و کاهش رشد موهای زائد می شود همین امر سبب کمتر به چشم آمدن و از دید پنهان شدن موهای زائد می شود.

همچنین بخوانید:  چطور میتوانیم چین و چروک های صورتمان را از بین ببریم؟ | معرفی روش های موثر

🟫طرز استفاده: عدس را از یک‌ شب قبل خیس کنید سپس آب سیب زمینی را گرفته و با عسل و لیمو ترکیب کنید و اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باقی بماند. بعد از گذشت زمان مورد نظر آن را به آرامی بکنید.

زاج سفید و گلاب

🟨گلاب یک لایه بردار بسیار مناسب برای پوست است و زاج یک عامل مناسب برای از بین بردن موهای زائد و کاهش رشد آنها است.

🟨طرز استفاده: ۳ قاشق سوپ خوری گلاب را همراه نصف قاشق چایخوری زاج سفید مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید سپس اجازه دهید خشک شود و در اخر با آب سرد آبکشی کنید.

روغن مورچه

⬛️روغن مورچه یکی از قوی ترین اسید فرمیک ها است که بدون هیچ عوارض جانبی و به راحتی باعث از بین رفتن فولیکول های مو و در نتیجه کاهش رشد و کم شدن موهای زائد می شود.این روغن را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

آب سیر

⬜️سیر یکی از در دسترس ترین مواد غذایی در هر آشپزخانه ای است. سولفور و سلنیوم موجود در سیر باعث کاهش رشد موهای زائد در بدن می شود.

⬜️طرز استفاده: آب سیر را گرفته و روی ناحیه مورد نظر به خوبی بمالید سپس بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را با آب گرم آبکشی کنید.

موارد ذکر شده در مطب تاثیر خوبی در کاهش و گاهی قطع رشد موهای زائد دارند که با تداوم و صبر نتیجه خواهند داد. اما اگر جزو افرادی با موهای ضخیم و پر تراکم هستید بهتر است از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  آموزش گام به گام تهیه ماسک ضد جوش؛ درمان جوش های پوستی با ماسک های خانگی
تاریخ انتشار: پنج شنبه 18 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.