تمیز کردن پارکت و لمینت + نکات کلیدی تمیز کردن کف پوش ها

بهترین راه تمیز کردن پارکت چوبی و لمینت

تمیز کردن پارکت با سرکه نی نی سایت تمیز کردن پارکت با سرکه تمیز کردن لمینت کف برق انداختن پارکت نی نی سایت بخار شوی برای پارکت تمیز کردن سرامیک کف واکس پارکت

تمیز کردن پارکت و لمینت ها بدون آسیب زدن به آنها یکی از سخت ترین کار ها در خانه تکانی یا تمیز کردن منزل است. اغلب به دلیل حساسیت بالای پارکت و لمینت ها باید در تمیز کردن آنها احتیاط و مراقبت های لازم را به کار برد. در این مطلب ما به شما راه درست تمیز کردن آنها را آموزش میدهیم.

چگونه لمینت را براق کنیم؟ نظافت پارکت چوبی

تفاوت پارکت چوبی و لمینت چیست؟

پارکت ها اغلب از جنس چوب بوده و با استفاده از ساب و لاک ظاهر صیقلی به آنها داده می شود ولی پارکت های چوبی نسبت به آب و رطوبت حساسیت زیادی دارند و بلافاصله متورم می شوند. لمینت ها از جنس چوب فشرده و ام دی اف (MDF) هستند و بدون نیاز به ساب و لاک و تنها با استفاده از حوله یا تی نسبتا مرطوب خیلی سریع تمیز می شوند.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن کفپوش ها

⭕️ تی

⭕️جارو برقی

⭕️جارو دستی

⭕️آب

⭕️حوله یا دستمال نانو

⭕️شوینده مخصوص پارکت چوبی یا لمینت

جارو بکشید

ابتدا با استفاده از جاروبرقی یا یک جاروی نرم پارکت ها را به خوبی جا رو بکشید و سعی کنید از یک سری نرم استفاده کنید تا آسیبی بر سطح لمینت یا پارکت ایجاد نشود. طوری جارو بکشید که هیچ گرد و غبار بر روی آنها باقی نماند. توجه داشته باشید باقی ماندن گرد و غبار باعث خش افتادن بر سطح پارکت ها هنگام تمیز کردن آنها می شود.

استفاده از مایع مخصوص

پارکت: تمیز کردن پارکت های چوبی یا لمینت ها حداقل هفته ای یکبار از واجبات است به این‌ منظور میتوانید از یک شوینده مخصوص نظافت کفپوش پارکت یا لمینت به همراه تی یا یک دستمال نانو استفاده کنید. کف پارکت ها را با استفاده از مایع مخصوص به خوبی تمیز کنید سپس با استفاده از یک دستمال خیس آن را از سطح پارکت پاک کنید و پارکت ها را به خوبی خشک کنید. در آخر از یک روغن جلا دهنده استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  نحوه از بین بردن برق اتو روی لباس؛ روش های خلاقانه ای که تا حالا نمیدونستی

لمینت: برای تمیز کردن لمینت از یک مایع مخصوص ملایم و آب استفاده کنید. توجه داشته باشید لمینت نیز مانند پارکت از چوب ساخته شده و در هنگام تمیز کردن آن نباید از آب زیادی استفاده کرد.

شوینده مناسب کدام است؟

شوینده های بسیاری با توانایی های متفاوتی در سطح بازار وجود دارد بعضی از این شوینده ها باعث از بین رفتن لک و خش های قدیمی می شود. بهتر است از یک شوینده ملایم و استاندارد به منظور حفظ کیفیت پارکت ها استفاده کنید. از ترکیب سرکه و آب برای تمیز‌کردن پارکت ها استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد آسیب شدیدی به کفپوش ها می شود.

چگونه کفپوش را براق کنیم؟

برای براق شدن کفپوش ها آنها را جارو بکشید و با استفاده از مایع مخصوص لک و خش های سطح پارکت ها را از بین ببرید. بهتر است به هیچ عنوان از پارافین یا براق کننده ها استفاده نکنید زیرا به مرور زمان باعث آسیب دیدن و کدر شدن پارکت ها می شود‌‌. بهتر است از پولیش های مخصوص استفاده کنید‌‌.

نکاتی در زمینه تمیز کردن پارکت

⭕️به هیچ‌عنوان از آب داغ برای تمیز کردن پارکت ها استفاده نکنید تنها تی را کمی با آب ولرم مرطوب کنید.

⭕️استفاده از وایتکس را برای تمیز کردن پارکت فراموش کنید.

⭕️آب زیاد باعث آسیب زدن به چسب های پارکت میشود از شوینده های مخصوص و مناسب استفاده کنید.

⭕️برای پاک کردن گچ یا دیگر لکه ها از دستمال نم دار استفاده کنید تا بر روی کفپوش ها خش ایجاد نشود.

تاریخ انتشار: پنج شنبه 18 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.