آموزش چیدمان ظروف و قابلمه در آشپزخانه های کوچک و بزرگ

چیدمان ظروف در آشپزخانه

بهترین چیدمان وسایل داخل کابینت چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی چیدمان حبوبات در کابینت چیدمان کابینت زیر گاز چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی اصول چیدمان کابینت آشپزخانه چیدمان پارچ و لیوان در کابینت چیدمان بشقاب در کابینت

سلام به همه خانم های خانه دار عزیز، با توجه به اینکه همیشه تمایل داریم در آشپزخانه همسایه هایمان سر بزنیم و ببینیم چگونه تمام وسایل آشپزخانه را چیده اند، امروز قصد دارم توجه شما را به چند روش مفید جهت چینش وسایل آشپزخانه بخصوص ظروف پخت و پز بکشانم. همیشه خیلی جالب است ببینیم بقیه چگونه با انبوهی از قابلمه‌ها، ماهیتابه‌ها و درب‌های ناهماهنگ که فضای زیادی اشغال می‌کنند، مقابله می‌کنند.

آشپزخانه مرتب و منظم

فکر می‌کنیم که همه وسایل را داخل یک کابینت یا روی قفسه مرتب کردن بهترین راه است، اما مطمئنا باید با خیلی از پرسش ها مواجه شدید. برای مثال، درب ها را کجا قرار بدهیم؟ یا چگونه می‌توانیم به سرعت به ظرف مورد نظرمان دسترسی پیدا کنیم؟ خب با من همراه شوید تا چند نکته کاربردی را با هم مرور کنیم.

مرحله بررسی

🟣 معمولا ظروف زیادی در آشپزخانه داریم که اغلب به آنها احتیاج نداریم و فقط فضا را پر و شلوغ می‌کنند. پس برای شروع بی‌درنگ و بدون حسرت وسایل غیر ضروری را حذف کنید. یک مجموعه کوچک از ظروف اصلی کافیست، آنها هم خیلی راحت‌تر قابل نگهداری هستند و هم می‌توانند به راحتی مرتب شوند.

محل قرار دادن

🟣جایگاهی که ظروف را در آن قرار می‌دهیم بسیار مهم است. بهتر است آنها را در محلی نزدیک به اجاق قرار دهیم. چون بدین ترتیب زمانی که میخواهیم غذا پخت و پز کنیم، به راحتی می‌توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم و نیازی به پیاده روی طولانی در آشپزخانه نیست. وسایلی که مستقیما در پخت و پز استفاده نمی‌شوند، مثل ظروف سرو و کارد و چنگال را در جایی دور از قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها نگهداری کنید.

استفاده از استندها

🟣اگر از درآوردن همه ماهیتابه‌ها و قابلمه‌ها برای پیدا کردن ظرف مورد نظر خسته شده‌اید، استندهای متنوع برای قابلمه ها را در نظر بگیرید. این استندها اجازه می‌دهند ظروف را در طبقات مجزا قرار دهید و زمانی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید به راحتی دسترسی پیدا کنید.

جداسازی درب‌ها

🟣برای دسترسی آسان به درب‌های قابلمه‌ها، از استند‌های ویژه برای نگهداری درب استفاده کنید. این استندها به آسانی داخل کابینت ها قرار می‌گیرند و امکان قرار دادن درب ها در طبقات متفاوت را فراهم می‌کنند.

چینش مناسب

🟣همانطور که می‌دانید، وقتی قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها روی هم قرار می‌گیرند، استفاده از آن‌ها کمی دشوار می‌شود. پس یک روش کارآمد برای برداشتن ظروف را اعمال کنید. ابتدا ظروف مشابه را در یک گروه قرار دهید. سپس براساس اندازه آنها را روی هم قرار دهید. اگر با قرار دادن ظروف بر روی هم هنگام‌پیدا کردن ظرف مناسب دچار مشکل می شوید می توانید از استند های جدا کننده مناشب استفاده کنید.

🟣اکنون باید فکری به حال در قابلمه و تابه ها بکنید. برای مرتب کردن در ها میتوانید آنها را به صورت عمودی داخل کابینت قرار بدهید یا از فضاهای خالی روی ظرف های چیده شده در کابینت استفاده کنید. همچنین می توانید از گیره های مخصوص  استفاده کرده و آنها را بر روی در کابینت نصب کنید سپس در ها را بر روی این گیره ها قرار دهید تا نظم بیشتری ایجاد شود.

همچنین بخوانید:  استند لوازم آرایشی فانتزی | راهکارهای خلاقانه برای سازماندهی لوازم آرایش

 

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.