چرا شلوار جین کمرنگ میشه؟ | بررسی مهمترین دلایل و راه های جلوگیری از آن

چرا شلوار جین کمرنگ میشه؟

 رنگ کردن شلوار جین مشکی نی نی سایت

آیا تا به حال شلوار جین شما تغییر رنگ داده؟ متوجه شدید بعد از مدتی که از شلوارتون استفاده می‌کنید، رنگش کم‌کم محو می‌شه؟ این موضوع ممکنه خیلی‌ها رو ناراحت کنه، ولی اصلاً جای نگرانی نیست، چون این مشکل به راحتی قابل حل و پیشگیریه. امروز می‌خوایم تو این مقاله از سایت یتو، درباره دلایل کم‌رنگ شدن شلوار جین و روش‌های جلوگیری از اون صحبت کنیم.

نحوه استفاده از سرکه در شستشو | آب داغ، دشمن رنگ جین

تغییر رنگ با وایتکس

یکی از روش‌های معروف و سریع برای تغییر رنگ شلوار جین استفاده از وایتکسه. خیلی از ما شاید بدونیم که وایتکس یه سفیدکننده قویه که تقریباً تو هر خونه‌ای پیدا می‌شه. حالا برای تغییر رنگ شلوار با وایتکس، می‌تونید از یه اسپری استفاده کنید که با وایتکس پر شده. همچنین، می‌تونید روی یه مقوا طرح مورد نظرتون رو بکشید و با کاتر برش بزنید. بعد مقوا رو روی شلوار بذارید و وایتکس رو اسپری کنید.

از بین بردن لکه زرد روی شلوار جین

جین خام و شستشوی اولیه

اگه شلوار جینی که خریدید از پارچه دنیم خام باشه، بیشتر در معرض کم‌رنگ شدن قرار داره. دلیلش هم اینه که این نوع پارچه‌ها قبل از فروش شسته نمی‌شن. پس اگه می‌خواید رنگ شلوارتون مدت بیشتری حفظ بشه، از شلوار جین‌هایی استفاده کنید که با پارچه دنیم شسته‌شده تولید شدن. این شلوارها در فرآیند تولید به اندازه کافی شسته می‌شن و همین باعث می‌شه عمر و دوام رنگشون بیشتر باشه.

آب داغ، دشمن رنگ شلوار جین

هیچ فرقی نمی‌کنه که شما چه مدل شلواری دارید، مهم اینه که بدونید آب داغ دشمن شماره یک رنگ شلوار جینه. وقتی که شلوارتون رو با آب داغ می‌شورید، رنگش زودتر از بین می‌ره. دلیلش هم اینه که آب داغ باعث آزاد شدن رنگ پارچه می‌شه. پس بهترین کار اینه که شلوارتون رو با آب سرد یا نهایتاً آب ولرم بشورید. اگه فکر می‌کنید آب داغ کثیفی و میکروب‌ها رو بهتر از بین می‌بره، باید بگم که سخت در اشتباهید! آب سرد هم به همون خوبی می‌تونه شلوارتون رو تمیز کنه، بدون اینکه رنگش رو خراب کنه.

نگهداری درست از شلوار جین

علاوه بر نکاتی که گفتیم، چند نکته دیگه هم هست که با رعایت اونها می‌تونید رنگ شلوار جینتون رو بهتر حفظ کنید. مثلاً سعی کنید شلوار رو کمتر بشورید. هر بار که شلوارتون رو می‌شورید، یه مقدار از رنگش از بین می‌ره. پس اگه ضرورتی نداره، به جای شستن، می‌تونید از یه اسپری خوشبو کننده استفاده کنید تا بوی بد رو از بین ببره.

استفاده از شوینده‌های ملایم

شوینده‌هایی که برای شستن شلوار جین استفاده می‌کنید هم خیلی مهمه. شوینده‌های قوی می‌تونن به رنگ شلوارتون آسیب بزنن. پس بهتره از شوینده‌های ملایم و مخصوص پارچه‌های حساس استفاده کنید. این شوینده‌ها با حفظ بافت و رنگ پارچه، باعث می‌شن شلوارتون بیشتر دوام بیاره.

چگونه رنگ شلوار لی را برگردانیم

خشک کردن صحیح

بعد از شستن شلوار جین، نحوه خشک کردن اون هم خیلی مهمه. بهترین روش اینه که شلوار رو تو سایه و دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید. نور خورشید هم می‌تونه رنگ شلوارتون رو کمرنگ کنه. همچنین، از خشک کردن شلوار جین با خشک‌کن ماشین لباسشویی خودداری کنید، چون حرارت زیاد می‌تونه به رنگ و بافت پارچه آسیب بزنه.

استفاده از سرکه در شستشو

یه راه دیگه برای حفظ رنگ شلوار جین، اضافه کردن یه فنجان سرکه سفید به آب شستشوئه. سرکه باعث تثبیت رنگ پارچه می‌شه و از کمرنگ شدن اون جلوگیری می‌کنه. نگران بوی سرکه هم نباشید، چون بعد از خشک شدن شلوار، بوش از بین می‌ره.

جلوگیری از اصطکاک زیاد

اصطکاک زیاد می‌تونه به مرور زمان باعث کم‌رنگ شدن شلوار جین بشه. سعی کنید شلوارتون رو با لباس‌هایی که پارچه‌های زبر دارن، مثل لباس‌های جین دیگه، تو ماشین لباسشویی نندازید. همچنین، اگه خیلی اهل ورزش و فعالیت بدنی هستید، بهتره از شلوار جین به عنوان لباس ورزشی استفاده نکنید.

نتیجه‌گیری

در نهایت، با رعایت چند نکته ساده می‌تونید عمر و دوام رنگ شلوار جینتون رو بیشتر کنید. از شستن با آب سرد و استفاده از شوینده‌های ملایم گرفته تا خشک کردن صحیح و جلوگیری از اصطکاک زیاد، همه این‌ها به حفظ رنگ شلوارتون کمک می‌کنن. پس اگه شلوار جینتون رو دوست دارید و نمی‌خواید زود به زود رنگش رو از دست بده، این توصیه‌ها رو جدی بگیرید.

همچنین بخوانید:  راه های ساده تمیز کردن هود + ساخت محلول پاک کننده چربی هود
تاریخ انتشار: سه شنبه 1 خرداد 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.