چرا لباس های سفید زرد میشن؟ + راه‌ های جلوگیری از زرد شدن لباس‌ های سفید

زرد شدن لباس سفید

جلوگیری از زرد شدن لباس سفید در کمد

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که لباس‌های سفیدتون بعد از یه مدت زرد بشن و اصلاً دیگه مثل روز اول نباشن. این موضوع ممکنه باعث ناراحتی و استرس بشه، چون لباس‌های سفید همیشه به عنوان نماد تمیزی و شیکی شناخته می‌شن. تو این مقاله از سایت یتو، می‌خوایم به دلایل زرد شدن لباس‌های سفید بپردازیم و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از این مشکل ارائه بدیم. این مقاله با زبان ساده و لحن خودمونی نوشته شده تا راحت‌تر بتونین ازش استفاده کنین.

دلایل زرد شدن لباس‌های سفید | تاثیر سفید کننده‌ ها

تاثیرات دود سیگار

یکی از عوامل اصلی زرد شدن لباس‌های سفید، نیکوتین و دود سیگاره. اگه شما یا یکی از اعضای خونواده‌تون سیگار می‌کشین، بدونین که دود سیگار می‌تونه روی پارچه‌های سفید تاثیر بذاره و باعث زرد شدنشون بشه. این موضوع به خاطر ترکیبات شیمیایی موجود در دود سیگاره که روی پارچه‌ها می‌شینه و باعث تغییر رنگشون می‌شه.

از بین بردن لکه زرد روی لباس سفید نی نی سایت

چربی‌های باقی‌مونده از پخت و پز

چربی‌هایی که هنگام پخت و پز به هوا می‌پیچن و روی لباس‌ها می‌نشینن، هم می‌تونن باعث زرد شدن لباس‌های سفید بشن. حتی اگه لباس‌های سفیدتون رو توی آشپزخونه نپوشید، این چربی‌ها ممکنه روی لباس‌هایی که توی کمد یا کشو هستن هم تاثیر بذارن و به مرور زمان باعث تغییر رنگشون بشن.

سفید کننده‌ها و وایتکس

استفاده از سفیدکننده‌های خانگی و وایتکس، در حالی که ممکنه در کوتاه‌مدت باعث سفید شدن لباس‌ها بشه، اما در بلندمدت می‌تونه باعث زرد شدنشون بشه. وایتکس یه ضدعفونی‌کننده قویه و اگه زیاد استفاده بشه، می‌تونه الیاف پارچه رو خراب کنه و باعث زرد شدن لباس‌ها بشه.

شستشوی ناکافی و مواد شوینده کم

اگه لباس‌هاتون رو به‌خوبی نشورین یا از مواد شوینده کمی استفاده کنین، خاک و زباله‌های کوچیکی توی الیاف لباس‌ها باقی می‌مونن که می‌تونن باعث زرد شدنشون بشن. همیشه قبل از اینکه لباس‌ها رو توی کمد بذارین، مطمئن بشین که خوب شسته و خشک شدن.

شستن لباس‌ها با آب سرد

بیشتر لباس‌ها با ماشین لباسشویی و چرخه آبکشی آب سرد شسته می‌شن، اما آب سرد ممکنه باعث بشه کف صابون روی لباس‌ها بمونه و یه پوشش نازک روی پارچه‌ها ایجاد کنه. این پوشش می‌تونه باعث بشه لباس‌های سفید رنگ زرد روشن پیدا کنن.

مواد سفیدکننده در تولید لباس

تولیدکنندگان پوشاک، لباس‌های سفید رو با مواد سفیدکننده رنگ می‌کنن. این مواد ممکنه به مرور زمان تجزیه بشن و پشت سر خودشون یه رنگ مایل به زرد باقی بذارن. این موضوع می‌تونه یکی از دلایل زرد شدن لباس‌های سفید باشه.

استفاده از سرکه تقطیر شده

یکی از راه‌های جلوگیری از زرد شدن لباس‌ها، استفاده از سرکه تقطیر شده در چرخه آبکشی ماشین لباسشوییه. سرکه می‌تونه تاثیر سفیدکننده رو خنثی کنه و از زرد شدن لباس‌ها جلوگیری کنه.

علت زرد شدن لباس سفید در کمد

آب لیمو به عنوان پاک‌کننده طبیعی

آب لیمو یه پاک‌کننده قدیمی و طبیعی برای لکه‌های زرده. اگه روی لباس سفیدتون لکه زردی وجود داره، مقداری آب لیمو رو روی لکه بریزین و لباس رو به مدت یه روز در معرض آفتاب قرار بدین. بعد از این مدت، می‌تونین لباس رو با دست یا ماشین لباسشویی بشورین و لکه‌ها رو از بین ببرین.

نتیجه‌گیری

در نهایت، برای جلوگیری از زرد شدن لباس‌های سفید، باید به عوامل مختلفی توجه کنین. از جمله دوری از دود سیگار، استفاده کمتر از وایتکس، شستشوی کامل لباس‌ها و استفاده از مواد طبیعی مثل سرکه و آب لیمو. با رعایت این نکات، می‌تونین لباس‌های سفیدتون رو همیشه تمیز و درخشان نگه دارین و از شیک بودن و تمیزی اونا لذت ببرین.

همچنین بخوانید:  نکات مهم در اتو کردن لباس؛ خانم های خانه دار حتما این مطلبو بخونن
تاریخ انتشار: پنج شنبه 18 مرداد 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.