چگونه لکه روغن را از لباس پاک کنیم؟ | راه ها و ترفند های کاربردی و جدید

پاک کردن لکه روغن

پاک کردن لکه روی لباس

ممکن است تجربه ریختن رنگ روغنی روی لباستان را داشته باشید. ریختن رنگ روغنی روی لباس، حین نقاشی ساختمان و یا نقاشی روی تابلو اتفاقی بدیهی است. اما بعد از چنین اتفاقی چه باید کرد. در این مطلب از یتو روش هایی برای پاک کردن رنگ روغنی از روی لباس را با شما درمیان می گذاریم.

پاک کردن با استفاده از الکل | استفاده از حلال ها

مراحل پاکسازی:

  1. جدا کردن لکه های اضافی: ابتدا لکه های اضافی را جدا کنید.

استفاده از حلال

  1. استفاده از حلال: لباس رنگی شده را پشت و رو کنید و یک حوله تمیز زیر آن قرار دهید. سپس با یک حلال بر روی لکه ها بکشید.

آب گرم و شوینده

  1. آب گرم و شوینده: بعد از پاک کردن نقطه ای لکه ها، لباس رنگی شده را به مدت یک ساعت درون ظرفی از آب گرم قرار دهید. سپس یک شوینده مناسب به آب گرم اضافه کنید و با سابیدن قسمت های رنگی شده لباس، سعی کنید لکه ها را پاک کنید.

استفاده از بنزین

  1. استفاده از بنزین: یک روش برای پاک کردن لکه رنگ روغن از روی لباس استفاده از بنزین است. قبل از هرچیز یک دستکش مطمئن دستتان کنید تا پوستتان آسیب نبیند. سپس یک دستمال حوله ای زیر لباسی که با رنگ روغن کثیف شده قرار دهید و کمی بنزین روی لکه ها بریزید. با یک مسواک یا پنبه بر روی لکه های رنگ لباس بکشید و این کار را به آرامی تکرار کنید تا جایی که لکه ها بطور کامل پاک شوند.

روش پاک کردن روغن ماشین از روی لباس

 استفاده از الکل

استفاده از الکل راهی دیگر برای پاک کردن لکه رنگ روغن از لباس است. برای انجام این کار، کمی الکل بر روی لکه ایجاد شده روی لباس بریزید و با دستمال تمیز بر روی آن بکشید. خواهید دید که لکه‌های رنگ روغن از روی لباس‌تان پاک می‌شود. در آخر لباس‌تان را با شوینده مناسب بشویید.

استفاده از سقز

برای پاک کردن رنگ روغن خشک شده از روی لباس سقز را امتحان کنید. زیر لباسی که رنگی شده یک حوله قرار دهید و سقز را بر روی لکه قرار دهید. سقز می‌تواند لکه‌ها را نرم و در خود حل کند. بعد از جدا شدن رنگ‌ها از لباس، آن‌ها را بردارید و لباس را داخل مخلوطی از آب گرم و مواد شوینده قرار دهید و کمی درون مواد بچرخانید. در انتها لباس را آبکشی نمایید. در صورت باقی ماندن لکه رنگ روغنی روی لباس آن‌را درون لباس‌شویی قرار دهید.

 از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین از جمله موادی است که علاوه بر پاک کردن لکه‌های چربی روغن روی لباس، برای پاک کردن لکه‌های پرده‌ها، مبل و ملحفه‌ها استفاده می‌شود. برای انجام این کار باید دقت بالایی به خرج دهید و از محصولات مطمئنی استفاده کنید تا نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد. برای پاک کردن لکه ی روغن با جوش شیرین ابتدا با حوله یا پارچه ای تمیز، غلظت چربی روغن را بگیرید و سپس به مقدار لازم در محل لکه ی روغن جوش شیرین بریزید و ۲۴ ساعت به آن مهلت دهید.

بعد از ۲۴ ساعت جوش شیرین را با جارو برقی یا برس تمیز کنید و سپس با محلول آب و سرکه باقی مانده جوش شیرین را پاک کنید. در نهایت با آب و صابون کف به وجود آمده را با برس روی لباس بکشید و سپس آبکشی کنید. این روند را بسته به میزان روغن می‌توانید چندین بار تکرار کنید.

نتیجه‌گیری

با استفاده از روش‌های مختلفی که برای پاک کردن لکه‌های رنگ روغنی از لباس وجود دارد، می‌توانید به آسانی و با کمترین زحمت، لباس‌های خود را از لکه‌های روغنی پاک کنید و به زیبایی و تمیزی آن‌ها حفظ کنید.

همچنین بخوانید:  برترین مدل‌های ظروف پذیرایی طبقه ای برای میزهای لاکچری + تصاویر
تاریخ انتشار: پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.