روش شستن لباس چرم چطوریه؟ | همه چیز در مورد شستن لباس های چرم

روش شستن لباس چرم

شستن کاپشن چرم نی نی سایت

بیایید یک واقعیت رو قبول کنیم؛ هممون توی کمد لباس‌هامون چند تیکه رو بیشتر از بقیه دوست داریم. نه تنها از نظر ظاهری بهمون حس خوبی میده، بلکه باعث میشه اعتماد به نفسمون هم بیشتر بشه. حالا اگه این تیکه لباس، یک چیز خاص مثل لباس چرم باشه، دیگه بحثمون فرق میکنه. چرم یک ماده‌ی خیلی حساس و خاصه که نیاز به مراقبت ویژه‌ای داره. در این مقاله که از سایت “یتو” به دست‌تون رسیده، قراره با هم یاد بگیریم که چطور می‌تونیم از لباس‌های چرمی‌مون به نحو احسن نگهداری کنیم تا بتونیم مدت زمان بیشتری ازشون استفاده کنیم. خب، حالا بریم سراغ اصل مطلب.

چگونگی تمیز کردن لباس‌های چرمی | فرآیند شستشو

توجه به جنس لباس هنگام شستشو

اولین قدم برای نگهداری درست از لباس‌ها، توجه به جنسشونه. این قضیه وقتی به لباس‌های چرمی میرسه، خیلی مهم‌تر هم میشه. چرم نه تنها یک ماده گران قیمته، بلکه بسیار حساسه و اگر درست نگهداری نشه، ممکنه خیلی زود خراب بشه. پس اولین نکته‌ای که باید همیشه به خاطر داشته باشیم اینه که برای شستن لباس‌های چرمی باید از روش‌های خاصی استفاده کنیم تا از آسیب دیدنشون جلوگیری بشه.

روش شستن کاپشن چرم با ماشین لباسشویی

چگونگی تمیز کردن لباس‌های چرمی

گاهی اوقات، حتی بدون اینکه لکه‌ای روی لباس چرمتون بیفته، احساس می‌کنید که کثیف شده. اینجاست که یک برس لباس یا دستمال نرم و خشک می‌تونه به کمکتون بیاد. کافیه که به آرومی ازش برای گردگیری استفاده کنید.

قبل از شستن چکار کنیم؟

قبل از اینکه دست به کار شستن بشید، خوبه نگاهی به برچسب راهنمای لباستون بندازید. این کار به شما کمک می‌کنه که بفهمید لباس چرمتون چه خصوصیاتی داره و چطور باید ازش مراقبت کرد.

فرآیند شستشو

برای شستن لباس چرمتون بدون اینکه بهش آسیبی برسه، ابتدا یک کاسه آب گرم آماده کنید و کمی محلول صابونی بهش اضافه کنید. بعد یک دستمال نرم رو تو این محلول خیس کنید و به آرامی روی سطح بیرونی لباس بکشید. اگه لکه‌های کف روی لباس موند، با یک دستمال مرطوب تمیزش کنید.

خشک کردن و نگهداری

بعد از شستن، لباستون رو توی آب زیادی نزنید و اجازه بدید کاملا خشک بشه. از قرار دادن لباس در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید و برای خشک کردن از گیره فلزی استفاده نکنید. وقتی که لباستون خشک شد، می‌تونید روی چوب لباسی بذاریدش و در کمد بگذاریدش.

چیزهایی که نباید انجام داد

هرگز سعی نکنید لباستون رو با سشوار یا خشک‌کن لباسشویی خشک کنید. حرارت مستقیم می‌تونه به لباس چرم آسیب جدی بزنه. اگه می‌خواهید لباستون رو اتو کنید، یک پارچه ضخیم نخی رویش بذارید و با حرارت پایین اتو بکشید.

استفاده از شوینده مخصوص لباس چرم

یکی از بهترین روش‌ها برای شستن لباس چرم، استفاده از شوینده‌های مخصوص چرمه. این شوینده‌ها معمولا به شکل اسپری یا ژل تو فروشگاه‌ها پیدا می‌شن و از موادی ساخته شدن که هم آلودگی و لکه‌ها رو از روی چرم پاک می‌کنن و هم از چرم محافظت می‌کنن.

برای این کار، کافیه یه مقدار از شوینده رو روی یک پارچه نرم و تمیز بریزید و به آرامی روی لکه‌های لباس چرمی‌تون بکشید. بعدش با یک دستمال خشک و تمیز، مایع رو از روی لباس پاک کنید. اگه لکه‌ها هنوز هستن، این مراحل رو تکرار کنید. خوبیش اینه که این شوینده‌ها نیازی به آبکشی ندارن.

نحوه شستن چرم مصنوعی

شستشوی کامل لباس چرم با دست

گاهی اوقات شاید بخواین لباس چرمتون رو کاملا بشورید. برای این کار، اول یک لگن رو پر از آب ولرم کنید و کمی شوینده لباس‌های حساس بهش اضافه کنید. بعد، لباس چرمتون رو داخل این محلول بندازید تا کاملا خیس بشه. چند دقیقه بعد، لباس رو از آب بیرون بیارید و آبکشی کنید. موقع خشک کردن، لباستون رو بچلونید نه، فقط تو هوای آزاد روی چوب لباسی بذارید تا خشک بشه. وقتی خشک شد، استفاده از نرم کننده مخصوص چرم هم می‌تونه خیلی کمک کنه.

نتیجه‌گیری

شستن لباس‌های چرمی ممکنه کمی چالش‌برانگیز به نظر برسه، ولی با دونستن روش‌های درست، می‌تونین اطمینان حاصل کنین که لباس‌های چرمی‌تون هم تمیز می‌شن و هم عمر طولانی‌تری خواهند داشت. چه از شوینده‌های مخصوص چرم استفاده کنید چه تصمیم به شستشوی دستی بگیرید، مهم اینه که دقت داشته باشید تا از آسیب دیدن لباس‌هاتون جلوگیری کنید. در نهایت، مراقبت صحیح از لباس‌های چرمی می‌تونه به حفظ زیبایی و دوام اون‌ها کمک کنه.

همچنین بخوانید:  مدل ظرف پذیرایی؛ مدل های خوشگل و جدید مناسب خانم های با سلیقه
تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 فروردین 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.