راه های از بین بردن چرک مردگی لباس؛ بهترین و موثرترین روش هارو بدون

راه های از بین بردن چرک مردگی لباس

از بین بردن چرک مردگی ملحفه

همه ما لباس‌هایی داریم که به نظر می‌رسد هرچقدر هم که شسته شوند، آن لکه‌ها از بین نمی‌روند. اینجا، در سایت “یتو”، می‌خواهیم درباره یکی از رایج‌ترین مشکلات در دنیای نظافت صحبت کنیم: چرک مردگی لباس. به نظر می‌رسد برخی لکه‌ها با شستشو کمرنگ‌تر نمی‌شوند، بلکه گویی جان می‌گیرند و پررنگ‌تر می‌شوند. بیایید به بررسی این مشکل و راه‌حل‌های موثر برای حل آن بپردازیم.

جلوگیری از رنگ و رو رفتگی | از بین بردن چرک مردگی لباس

زود عمل کنید

یک قاعده طلایی در نظافت وجود دارد: هرچه زودتر به سراغ لکه بروید، احتمال پاک شدن آن بیشتر است. این موضوع بخصوص در مورد لکه‌های تازه صدق می‌کند. اگر لکه‌ای روی لباس شما افتاد، بهتر است فوراً اقدام به تمیز کردن آن کنید. اگر اجازه دهید زمان بگذرد، این لکه‌ها می‌توانند عمیق‌تر شده و از بین بردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود. پس، هنگام مواجهه با لکه، زمان را در دست بگیرید و فوراً عمل کنید.

 از بین بردن چرک مردگی لباس سفید نی نی سایت

استفاده از قرص آسپرین

شاید تا به حال فکرش را هم نکرده باشید، اما قرص آسپرین می‌تواند معجزه کند. بله، درست شنیدید. این روش ساده است: پنج عدد قرص آسپرین ۳۲۵ میلی‌گرمی را بگیرید، آن‌ها را در دو لیتر آب حل کنید. برای اطمینان از حل شدن کامل، قرص‌ها را خرد کرده و در آب بیندازید. لباسی که مشکل دارد را درون این محلول بخوابانید، بهتر است که این کار را برای هشت ساعت یا حتی بهتر از آن، یک شبانه روز انجام دهید. مطمئن شوید که آب کاملاً روی لباس را پوشانده است.

البته می‌توانید لباس‌ها را مستقیماً در لباسشویی بیندازید و قرص‌ها را اضافه کنید، اما توصیه می‌شود ابتدا این مرحله خیساندن را انجام دهید و سپس لباس‌ها را بشویید. آسپرین به دلیل دارا بودن اسید ضعیف، عملکرد فوق‌العاده‌ای در پاک‌سازی لباس از لکه‌ها دارد.

رفع لکه خون با آسپرین

مواجهه با لکه خون بر روی لباس می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. اما باز هم آسپرین به کمک شما می‌آید. قرص آسپرین را در آب سرد حل کنید و لباس لکه‌دار را به مدت دو ساعت در آن خیس کنید. مهم است که بدانید لکه خون باید با آب سرد شسته شود، نه با آب گرم. دلیل این امر آن است که خون حاوی پروتئین‌هایی است که با آب گرم، پاک‌سازی آن‌ها دشوار می‌شود.

از بین بردن چرک مرده نی نی سایت

جلوگیری از رنگ و رو رفتگی لباس‌ها

یکی از دغدغه‌هایی که همیشه وجود داره، حفظ رنگ و زیبایی اولیه لباس‌های نو هست. یکی از راهکارهای ساده برای این کار استفاده از سرکه و آبه. کافیه لباس‌های نوتون رو توی محلولی از سرکه و آب بذارید تا رنگشون حفظ بشه. یه راه دیگه هم خیس کردن لباس‌ها توی محلول آب نمک رقیقه که باعث می‌شه رنگ‌دانه‌ها تثبیت بشن و رنگ لباس از بین نره. همچنین، افزودن نصف فنجان آمونیاک به آب هنگام شستشو می‌تونه لباس‌ها رو براق‌تر کنه، فقط یادتون باشه که همزمان نباید از مایع سفیدکننده استفاده کنید. برای جلوگیری از کدر شدن لباس‌ها هم، قبل از شستشو لباس‌ها رو پشت و رو کنید و برای خشک کردن لباس‌های رنگی، حتماً اونها رو در سایه قرار بدید.

از بین بردن چرک مردگی لباس

حالا اگه با وجود این پیشگیری‌ها باز هم لباس‌هاتون چرک مردگی گرفت، نگران نباشید. راهکارهایی برای این مشکل هم وجود داره. مثلاً اضافه کردن ۱.۴ فنجان آب لیمو و ۱.۴ فنجان جوش شیرین به مایع شوینده می‌تونه کمک کنه. همچنین، افزودن نصف فنجان سرکه در مرحله آبکشی ماشین لباسشویی و خشک کردن لباس‌ها زیر نور خورشید، روش‌های خوبی برای از بین بردن بو و لکه‌های چرک هستن. برای براق کردن لباس‌های سفید زرد شده هم می‌تونید از محلول آب و کرم تارتار استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در نهایت، مهم اینه که بدونیم با رعایت چند نکته ساده می‌تونیم عمر لباس‌هامون رو طولانی‌تر کنیم و از زیبایی اونها لذت ببریم. چه با پیشگیری از چرک مردگی با استفاده از روش‌های ساده‌ای مثل استفاده از سرکه و آب نمک، چه با از بین بردن لکه‌ها و چرک مردگی با کمک آب لیمو، جوش شیرین و سرکه، همیشه راهی برای نگهداری بهتر از لباس‌هامون وجود داره. پس نگران نباشید و این ترفندها رو به کار ببندید تا لباس‌هاتون همیشه تمیز و نو به نظر برسن.

همچنین بخوانید:  مدل های کاربردی و در عین حال زیبا جا ادویه ای را اینجا ببینید
تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 فروردین 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.