استایل اسمارت کژوال چیه؟ | همه چیز در مورد این استایل زیبا

استایل اسمارت کژوال چیه؟

استایل اسمارت دخترانه

حتماً براتون پیش اومده که برای یک مهمانی یا دورهمی دوستانه لباس انتخاب کنید و بعد نمی‌دونید چی بپوشید که نه خیلی رسمی باشه و نه خیلی غیررسمی. اینجاست که “استایل اسمارت کژوال” به دادمون می‌رسه. بیاید با هم بریم توی دنیای سایت “یتو” و ببینیم استایل اسمارت کژوال دقیقاً چیه و چطور می‌تونیم از این سبک لباس پوشیدن در موقعیت‌های مختلف استفاده کنیم.

ویژگی استایل اسمارت کژوال | اکسسوری‌ ها در این استایل

تعریف استایل اسمارت کژوال

استایل اسمارت کژوال یه نوع سبک لباس پوشیدنه که توی چارچوب نیمه رسمی و راحت قرار می‌گیره. این سبک یه جورایی بین پوشیدن کت و شلوار کاملاً رسمی و پوشیدن لباس‌های کاملاً راحتی مثل تی‌شرت و شلوار جین قرار داره. استفاده از این سبک برای دورهمی‌های دوستانه، میهمانی‌های نیمه رسمی و حتی محیط‌های کاری که خیلی سفت و سخت نیستند، مناسبه.

استایل اسمارت کژوال

ویژگی استایل اسمارت کژوال

حالا که داریم راجع به استایل اسمارت کژوال صحبت می‌کنیم، بد نیست بدونید که این استایل به دو دسته کلی تقسیم می‌شه: رسمی و غیر رسمی. در دسته رسمیش معمولاً از لباس‌هایی مثل کت تک، شلوار پارچه‌ای یا کتان، پیراهن مردانه، پالتو و ژاکت استفاده می‌کنند. این سبک، یه حس نیمه رسمی و در عین حال خوش‌تیپی به شما میده.

🧡 از طرفی، در دسته غیر رسمی‌تر، شما می‌تونید شلوار جین تیره، کتانی، کفش کالج و لباس‌هایی با تیپ نسبتاً اسپرت رو انتخاب کنید که بیشتر روی راحتی تمرکز داره ولی همچنان شیک و مناسب موقعیت‌های مختلفه. اگه می‌خواید بیشتر با این استایل‌ها آشنا بشید، پیشنهاد می‌کنم نگاهی به مقاله “انواع استایل‌ها” در مجله یتو بندازید؛ اطلاعات مفیدی پیدا می‌کنید.

چی بپوشیم؟

برای خانم‌هایی که دوست دارن استایلی داشته باشن که هم خوش‌تیپشون کنه و هم راحت باشه، اسمارت کژوال یه گزینه عالیه. حالا این استایل چی می‌گه؟ برای رنگ لباس‌ها، معمولاً رنگ‌های تیره انتخاب بهتری هستن چون هم قدرتمندن و هم خیلی زود کثیفی‌شون معلوم نمیشه. ولی اگه می‌خواید یه پیراهن ماکسی بپوشید، رنگ‌های خنثی مثل سفید یا مشکی یه انتخاب خوبه. مهم اینه که لباس نه خیلی تنگ باشه و نه خیلی کوتاه.

همچنین بخوانید:  جدیدترین مدل‌های پیراهن مجلسی بلند برای مهمونی‌های شیک

🧡 توی فصل گرما، شومیز سفید می‌تونه یه انتخاب تاپ باشه برای استایل اسمارت کژوال. وقتی هوا سرد میشه، یه ژاکت یقه اسکی، شلوار پارچه‌ای یا دامن هم می‌تونن خیلی خوب این استایل رو بسازن.

اکسسوری‌ها:

یه جزء مهم دیگه از این استایل، اکسسوری‌ها و کیف‌ها هستن. کیف خمره‌ای و کیف دستی، به خاطر سادگی و شکیل بودنشون، می‌تونن بهترین انتخاب باشن. ولی یادتون باشه، تو استایل اسمارت کژوال، هدف اینه که از اکسسوری‌ها به شکلی استفاده کنیم که ظاهرمون شلوغ و پر زرق و برق نشه.

کفش‌ها:

آخرین قسمت از استایل اسمارت کژوال که بهش می‌پردازیم، کفش‌هاست. اگه واقعاً دوست دارید این استایل رو در پیش بگیرید، کفش‌هایی که انتخاب می‌کنید باید هم راحت باشن و هم شیک. کفش‌های تخت یا کفش‌هایی با پاشنه‌های پنجه گربه‌ای (که زیاد بلند نیستن) می‌تونن گزینه‌های خوبی باشن.

 استایل اسمارت کژوال زنانه

شلوار:

در کنار کت، شلوار هم بخش مهمی از استایل اسمارت کژوال رو تشکیل می‌ده. شلوارهای خوش دوخت و باکیفیت نه تنها راحتی رو به شما می‌دهند، بلکه باعث می‌شوند تا در هر محیطی، چه رسمی و چه غیررسمی، بدرخشید. اینجا مهمه که شلواری انتخاب کنید که هم با کتتون ست باشه و هم از لحاظ رنگ و جنس با سایر لباس‌هایتان هماهنگی داشته باشه.

کیف‌ها:

وقتی صحبت از اکسسوری‌ها می‌شه، خیلیا فکر می‌کنن که کیف اداری یا کوله پشتی کژوال می‌تونه گزینه خوبی برای استایل اسمارت کژوال باشه؛ اما این طور نیست. این نوع کیف‌ها ممکنه باعث بشن تا استایل شما کمی غیر حرفه‌ای به نظر برسه. بهتره به دنبال کیف‌هایی باشید که هم کاربردی باشن و هم با سبک اسمارت کژوال همخوانی داشته باشن.

آیتم‌های غیررسمی:

یکی از اشتباهات رایج در پیاده‌سازی استایل اسمارت کژوال، افراط در استفاده از آیتم‌های غیررسمیه. باید مواظب باشید که از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که بیش از حد راحتی یا غیررسمی هستن، استفاده نکنید. این مسئله می‌تونه تعادل بین راحتی و شیک بودن رو به هم بزنه و تاثیر منفی روی کل تیپ شما داشته باشه.

نتیجه‌گیری:

استایل اسمارت کژوال می‌تونه بهترین گزینه برای کسانی باشه که می‌خوان هم شیک به نظر برسن و هم احساس راحتی کنن. با رعایت نکات بالا، می‌توانید یک تیپ اسمارت کژوال جذاب و کاربردی داشته باشید که در هر موقعیتی، چه در محل کار و چه در دورهمی‌ها، بدرخشید. انتخاب‌های هوشمندانه و توجه به جزئیات کلید موفقیت در این سبکه.

همچنین بخوانید:  ست کردن سرهمی با مانتو؛ این مطلب کامل و جامع رو از دست نده
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 فروردین 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.