درمان سرماخوردگی در منزل + طب سنتی در بهبود سرما خوردگی

درمان سرماخوردگی

 درمان سرماخوردگی در پنج دقیقه معجزه برای درمان سرماخوردگی برای درمان سرماخوردگی چه بخوریم درمان سرماخوردگی بزرگسال درمان سرماخوردگی با عسل درمان خانگی سرماخوردگی بزرگسالان بهترین قرص برای سرماخوردگی درمان سرماخوردگی سر در طب سنتی

سرماخوردگی از جمله بیماری هایی است که در تمام فصول ممکن است به آن دچار شویم، ما اینجا چند راهکار ساده برای بهبود این بیماری در منزل به شما ارائه میدهیم.

درمان سرماخوردگی با طب سنتی | بهبود سریع سرماخوردگی

به سبکی از درمان برای بیماری ها طب سنتی گفته می شود، که از این نوع  درمان به عنوان یک‌ شیوه ی درمانی جایگزین برای پزشکی مدرن یاد می شود، این سبک درمانی به وسیله پزشکی مدرن تایید نشده است، به توضیح سازمان بهداشت جهانی طب سنتی در اصل مجموعه ای از علم و مهارت است که از باورها و نظرات بومی شکل گرفته .

علائم مخاطی سرماخوردگی

🟡 عطسه

🟡 ترشح مخاط

🟡 ترشح پشت حلق

🟡 آب بینی

🟡 گرفتگی بینی

🟡 حس نکردن بو و مزه ها

🟡 حس فشار و سنگینی بر سینوس ها

علائم سرماخوردگی در سر

🟣 سرفه

🟣 سوزش گلو

🟣 جمع شدن اشک در چشم

🟣 سردرد

🟣 حس درد زملن‌قورت دادن آب دهان

علائم سرماخوردگی در بدن

🔴 سرما

🔴 کوفتگی بدن

🔴 خستگی شدید

🔴 درد در قفسه سینه

🔴 تب

🔴 سختی در زمان تنفس عمیق

در زمان سرماخوردگی چه چیزهایی بخوریم؟

دمنوش ها و بسیاری از خوراکی ها میتوانند در مسیر بهبود و خلاصی از این بیماری همراه ما باشند ما در این بخش چند نمونه از آن ها را به شما معرفی میکنیم:

🔵 زنجبیل: زنجبیل یک آنتی هیستامین قوی است که مصرف آن برای درمان بیحالی، ضعف و تنگی نفس در زمان سرماخوردگی مفید است، همچنین در درمان مشکلات دستگاه گوارش هم تاثیر زیادی دارد اما توجه داشته باشید بهتر است روزانه بیشتر از ۲ الی ۳ گرم زنجبیل استفاده نکنید.

🔵 سیر: این گیاه یک آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی هم دارد، خاصیت ضد احتقانی سیر آن را به درمانی برای خلاصی از سرماخوردگی تبدیل کرده، زمانی که سیر خرد میشود در لحظه اول طی یک واکنش شیمیایی ماده ای به نام آلیسین در آن ایجاد می شود که فقط تا زمان خرد شدن و قبل از حرکت سیر ماندگاری دارد. آلیسین یک ضد میکروب بسیار قوی است به دلیل وجود این‌ ماده خوردن ۱ یا ۲ حبه سیر هر۳ الی۴ ساعت برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی کهنه تجویز می شود.

🔵 چای سبز: چای سبز یک مانع برای ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا است. این نوشیدنی بسیار مفید حاوی پلی فنول ها و فلاونوئیدهایی است که باعث تقویت بدن شما در زمان مبارزه با عفونت ها می شود، همچنین این ماده حاوی مقادیر زیادی ویتامین C نیز هست که خود عاملی برای رهایی از سرماخوردگی است.

🔵 نخود و نخودچی: نخود حاوی مواد معدنی و اسید آمینه های بسیاری زیادی است، این خوراکی از دسته حبوبات است و دارای ویتامین، پروتئین و املاح های متعددی مانند فسفر، آهن، سدیم ، پتاسیم، نشاسته کلسیم، ویتامین های مثل ویتامین C ، A ، B1 و B2 است.

همچنین بخوانید:  علت ایجاد جوش زیر پوستی چیست؟ | معرفی بهترین راه های درمان جوش زیر پوستی

نکته: برای استفاده از فواید نخود نباید آن را با آب زیاد بپزید تا مواد مفید آن در زمان پخت از بین نرود، همچنین میتوانید از نخودچی ساده یا طعم دار استفاده کنید.

🔵 سوپ مرغ: سوپ مرغ یک ضد التهاب قوی است، که باعث بهبود گرفتگی بینی و تاثیر مثبت بر عملکرد سیستم دفاعی بدن می شود.

همچنین سبزیجات موجود در سوپ‌ مرغ خواص زیادی دارد، البته توجه داشته باشید استفاده از پودر های سرشار از مواد شیمیایی و نگهدارنده فقط وضعیت سرماخوردگی شما را بدتر میکنند پس از مصرف آنها خودداری فرمایید.

 
 

استفاده از دمنوش ها در زمان سرماخوردگی

ما در این مرحله چند دمنوش بسیار موثر در روند بهبود سرماخوردگی به شما معرفی میکنیم:

🟢 دمنوش بابونه

🟢 دمنوش آویشن

🟢 دمنوش لیمو عمانی و نبات

🟢 دمنوش پونه و لیمو عمانی

🟢 دمنوش به و سیب

🟢 دمنوش شیرین بیان، عناب و آویشن

🟢 آب مرکبات و دیگر منابع ویتامین C

بهتر است پس از مشاهده علائم در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنیم درمان خانگی سرماخوردگی بسیار آسان است، اما ممکن است ما به خوراکی ها و درمان های خانگی حساسیت داشته باشیم و یا بیماری زمینه ای در بدن ما وجود داشته و این روش های درمانی آن را تشدید کند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 شهریور 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.