۱۰ مضرات خوابیدن با موهای خیس + آسیب خواب با موی خیس

خوابیدن با موهای خیس

 خوابیدن با موی خیس نی نی سایت درمان سردرد ناشی از موی خیس بافتن موهای خیس ایا موی خیس باعث شپش میشود عوارض بستن موی خیس با موی خیس بیرون رفتن موی خیس مردانه مدل موی خیس

مراقبت از موها نیاز به توجه دائمی و رعایت چند اصل کلان دارد. از جمله عواملی که بر سلامت موها اثر گذار می‌کنند، می‌توان به آلودگی هوا، تابش نور آفتاب، استفاده از مواد شوینده با کیفیت نامناسب، تغذیه نادرست و حتی مصرف برخی داروها اشاره کرد. باید به این تمامی این عوامل توجه کنیم، اما یک عامل کم‌توجهی شده که تأثیرات جدی بر سلامت موها دارد، و آن هم رطوبت است. خوابیدن با موهای خیس می‌تواند در برخی موارد به ایجاد تغییرات معیوب در ساختار مو منجر شود.

 

عوارض خوابیدن با موهای خیس | بستن موی خیس

عواقب نادیده گرفتن خشک کردن مو بعد از حمام

ممکن است بسیاری از ما در مواقعی که از خستگی رنج می‌بریم یا انرژی کافی برای مراقبت از موهای خود نداریم، به تخت خواب برویم بدون آنکه موهایمان را به درستی خشک کرده باشیم. چنین کاری عواقب مختلفی دارد که باید به آنها توجه کنیم. خوابیدن با موهای خیس نه تنها برای زیبایی موها بلکه برای سلامت کلی آنها نیز مضر است.

تأثیرات طولانی مدت خوابیدن با موهای خیس

اگر این عادت به طور مداوم در زندگی‌تان جاری باشد، به مرور زمان نشانه‌هایی از آسیب‌های جدی به موها خواهید دید. پس لازم است به فکر راه‌حل‌ها باشید. اما عواقب خوابیدن با موهای خیس چیست و چگونه می‌توان از آنها جلوگیری کرد؟ در ادامه این موضوع را با تفصیل بررسی می‌کنیم.

خشک کردن موها بعد از حمام

به منظور جلوگیری از تأثیرات منفی رطوبت بر موها، حتماً باید بعد از حمام به خشک کردن موها توجه ویژه‌ای داشته باشید. در زیر به معرفی عوارض مهمی که ناشی از خشک نکردن موها می‌شوند، می‌پردازیم.

خطرات نادیده گرفتن چربی مو و ایجاد شوره

وقتی موهای خیس را بدون خشک کردن روی بالش می‌گذارید، چربی‌های مو می‌توانند به بالش منتقل شوند و باعث خشکی و شکنندگی موها شوند. این چربی‌ها نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی موها دارند، و کاهش آنها می‌تواند باعث ایجاد تغییرات ناپسندی در ساختار موها شود.

افزایش شوره سر ناشی از کاهش چربی مو

نه تنها کاهش چربی موها باعث خشکی و شکنندگی می‌شود، بلکه باکتری‌های موجود در پوست سر به تولید شوره نیز سرعت می‌بخشند. این شوره می‌تواند باعث ایجاد التهاب و خارش شده و ظاهر کلی موها را تحت تأثیر قرار دهد. پس با اجرای مراحل مراقبتی استاندارد باید از موهای خود مراقبت کنید.

چرا نباید با موهای خیس بخوابید؟

موهای مرطوب یا خیس به صورت علمی بسیار آسیب‌پذیرتر از موهای خشک هستند. این نقطه ضعف مهمی است که در مواجهه با فشارهای محیطی مثل حرارت یا الکتریسیته ساکن، احتمال شکنندگی و آسیب رفتن به موها چند برابر می‌شود. گاهی اوقات فکر می‌کنیم استفاده از سشوار برای خشک کردن موها زیانبار است، اما واقعیت این است که خوابیدن با موهای خیس نیز ضررهای خود را دارد. به عنوان مثال، وقتی شما با موهای خیس بر روی بالش می‌خوابید، اصطکاک بین مو و پارچه بالش می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی به ساختار مو شود و حتی ممکن است شرایطی را برای بروز موخوره فراهم کند.

گره و وز شدن موها

استفاده از سشوار برای خشک کردن موها و شانه زدن آنها در زمان مناسب به حفظ فرم و حالت طبیعی موها کمک می‌کند. اما وقتی با موهای مرطوب خوابیده می‌شوید، موها به هم گره می‌خورند و یک حالت وز و ناپسند به خود می‌گیرند. در این حالت، نه تنها باید زمان و انرژی بیشتری برای حل گره‌ها و برگرداندن حالت طبیعی به موها صرف کنید، بلکه علاوه بر این، احتمال جدا شدن موها از ریشه در هنگام شانه‌زنی افزایش پیدا می‌کند، که این مسئله نیز سبب افزایش ریزش مو و ضعیف شدن ساختار کلی مو می‌شود.

ریزش مو در حالت مرطوب

ریزش مو یکی از مسائلی است که به طور معجزه‌آسا بر اثر شانه زدن موهای خیس افزایش می‌یابد. موهای مرطوب بسیار آسیب‌پذیر هستند و در این حالت، فرایندهایی نظیر وز شدن، گره خوردن و حتی افزایش خطر بروز عفونت‌های قارچی یا باکتریایی، می‌توانند به ریزش مو کمک کنند. وقتی شما با موهای خیس بر روی بالش می‌خوابید، تارهای مو تحت تاثیر اصطکاک با بالش کشیده می‌شوند و این اصطکاک می‌تواند باعث شکنندگی و در نهایت ریزش موها شود.

مراحل شانه زدن موها بدون آسیب

موهای خیس بسیار حساس هستند و آساناً می‌توانند شکسته شوند. برای حفظ سلامت آنها، بهتر است ۸۰ درصد رطوبت موها را اجازه دهید تا طبیعتاً خشک شود، سپس شانه زدن انجام دهید. در عین حال، برس یا شانه‌ای که استفاده می‌کنید، باید دو تا سه بار در هفته با آب و صابون تمیز شود تا از انباشت باکتری‌ها جلوگیری شود.

نکات اساسی در شانه زدن موها

وقتی به شانه کردن موها می‌پردازید، سرتان را به سمت پایین گرایانده و شانه را از پشت گردن به سمت پیشانی حرکت دهید. سپس، موها را از جلو به عقب برگردانید. این کار باعث می‌شود که رطوبت طبیعی سر در تمام موها توزیع شود و باعث درخشش آنها می‌شود.

نحوه استفاده از آب در پایان شستشو

اگر می‌خواهید موهایتان درخشان و لطیف باشند، در پایان شستشوی موها، آب سرد را ترجیح دهید. آب سرد باعث می‌شود که منافذ مو بسته شوند و موها بیشتر بدرخشند.

توصیه‌ها برای خشک کردن موها

وقتی از دوش خارج می‌شوید، از حوله‌های نرم و پارچه‌های نخی استفاده کنید تا آنها را به آرامی بر روی موهایتان قرار دهید، این کار به تدریج موها را خشک می‌کند. همچنین، اگر از سشوار استفاده می‌کنید، دستگاه را روی حرارت و سرعت پایین تنظیم کنید تا حرارت اضافی به موها زیان نرساند.

فاصله مناسب سشوار از موها

هنگام استفاده از سشوار، مطمئن شوید که دستگاه در فاصله مناسبی از موها قرار دارد. استفاده از کرم‌ها یا اسپره‌های ضد حرارت قبل از خشک کردن موها می‌تواند از آسیب رساندن حرارت به ریشه‌ها جلوگیری کند.

خوابیدن با موهای خیس می‌تواند به مشکلات جدی مثل عفونت‌های قارچی، موخوره، ریزش مو و حتی سردرد منجر شود. برای حفظ سلامت موها و جلوگیری از این مشکلات، بهتر است که تمام نکات و توصیه‌های ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید. استفاده از محصولات مناسب و توجه به نحوه شانه زدن و خشک کردن موها می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت و درخشش موها داشته باشد.

همچنین بخوانید:  جلیقه قلاب بافی زنانه | مدل‌های جدید ژیله زنانه مجلسی شیک + عکس

 

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 آبان 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.