پاک کردن اثر انگشت و لکه از روی سطوح استیل با روغن بچه

پاک کردن لکه از سطح استیل

 استیل که سیاه شده را سفید کنیم بهترین پاک کننده استیل تمیز کردن ظروف استیل سوخته سفید کردن استیل سیاه شده برق انداختن استیل با جوش شیرین تمیز کردن ظروف استیل زنگ زده برق انداختن استیل با خمیر دندان از بین بردن لکه سیاه روی سینی استیل

حتما شده که پس از پاک‌سازی و چیدمان  آشپزخانه خانه متوجه شوید لکه‌های انگشت بر روی وسایل استیلی مانند یخچال یا اجاق گاز به وضوح مشخص است. استیل بسیار حساس به آلودگی است و هر گونه کثیفی یا لکه روغنی را به وضوح نمایان می‌کند. این لکه‌ها می‌توانند زیبایی و ظاهر مدرن و براق آشپزخانه شما را تحت تاثیر قرار دهند. در اینجا، چگونگی پاک کردن لکه از سطح استیل و راه‌های مقابله با این مشکل را مطرح می‌کنیم.

بهترین پاک کننده استیل | برق انداختن استیل با خمیر دندان

ویژگی‌های استیل

استیل ضد زنگ به دلیل خواص خاص خود، در مواقع نگهداری و تمیزی به وضوح می‌تواند نشان‌دهنده آلودگی‌ها باشد. هنگامی که استیل کاملاً تمیز است، زیبایی، درخشندگی آن به اوج می‌رسد. اما هر گونه آلودگی یا لکه انگشت، به سرعت ظاهر آن را تغییر می‌دهد و باعث افت زیبایی می‌شود.

مواد مورد نیاز برای حذف لکه انگشت

برای حذف لکه‌های انگشت و نگه‌داری از ظاهر براق وسایل استیل، به موارد زیر نیاز دارید:

🟠مایع ظرف‌شویی یا شیشه پاک‌کن غیر‌ساینده

🟠پارچه نرم

🟠دستمال کاغذی

🟠روغن بچه

🟠آب گرم

چگونگی حذف لکه‌ها

یکی از روش‌های اصلی برای حذف لکه از وسایل استیل استفاده از مایع ظرف‌شویی در آب گرم است. باید از پاک‌کننده‌های ساینده یا شیمیایی خودداری کرد، زیرا می‌توانند به سطح استیل خراش بزنند. پس از آغشتن پارچه نرم به محلول، لکه‌ها را به آرامی پاک کنید. همچنین می‌توانید شیشه پاک‌کن را مستقیماً روی لکه اسپری کرده و با یک پارچه نرم آن را پاک کنید. سپس وسیله را با آب تمیز کرده و با دستمال کاغذی خشک کنید.

برای جلوه براق‌تر، یک پارچه نرم را در روغن بچه آغشته و سطح استیل را جلا دهید. این کار نه تنها لکه‌های باقی‌مانده را حذف می‌کند، بلکه به مدت طولانی از نمایش لکه‌های جدید جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود استیل پس از هر بار شستشو، براق و درخشان باقی بماند.

نکات مهم در تمیز کردن استیل

در پایان، برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی وسایل استیل، همیشه از پارچه‌های نرم یا دستمال کاغذی استفاده کنید. این کمک می‌کند تا وسیله‌ی شما بدون خراش و آسیب به حالت اصلی خود بازگردد.

راه‌های جدید برای پاک کردن اثر انگشت روی وسایل استیل

در عصر مدرن امروزه، استیل بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما مشکلی که اغلب با آن مواجه می‌شویم، باقی ماندن اثراتی مانند انگشت است. بیایید با چند راهکار ساده و نکته‌های مفید آشنا شویم:

🟢وسایل استیل به راحتی با استفاده از صابون معمولی، پارچه نرم و آب ولرم می‌توانند پاک شوند.

🟢استفاده از سرکه سفید به همراه پارچه نرم یکی از بهترین راه‌ها برای پاک کردن اثر انگشت است.

🟢شگفت‌انگیز است که با نوشابه نیز می‌توان وسایل استیل را تمیز کرد!

🟢از جمله روغن‌هایی که می‌توان برای براق کردن استیل استفاده کرد، روغن زیتون و روغن بچه است. این روغن‌ها باعث می‌شود وسیله شما جلوه‌ای نو و تازه داشته باشد.

🟢همچنین، برای دادن جلا به استیل می‌توانید از آبلیمو به همراه یک پارچه نرم استفاده کنید. این ترکیب باعث می‌شود استیل به صورت طبیعی درخشش پیدا کند.

ترفندهای طبیعی برای پاک کردن اثر انگشت روی استیل

پس از آنکه با صابون و آب ولرم وسیله استیل خود را تمیز کردید، بهتر است با یک دستمال پوستین آن را خشک کنید. همچنین، استفاده از پولیش مبلمان نیز برای براق شدن وسایل استیل مفید است. شیشه‌پاک‌کن‌ها نیز روش‌های موثری برای پاک کردن استیل هستند.

نکته مهم: زمانی که به تمیز کردن استیل مشغول هستید، حتماً به جهت رگه‌های استیل توجه کنید. اگر در جهت مخالف رگه‌های استیل تمیز کنید، ممکن است به آن خراش بزنید. برای شناسایی جهت رگه‌های استیل، بهتر است پارچه را در هر دو جهت عمودی و افقی حرکت دهید. اگر مقاومتی احساس کردید، به این معنی است که در مقابل جهت رگه‌های استیل حرکت می‌کنید.

ترفندهای طبیعی برای حذف اثرات انگشت از روی استیل

از آنجا که استیل یکی از محبوب‌ترین مواد در طراحی داخلی و لوازم خانگی است، مهم است که بتوانیم به راحتی اثرات انگشت و لکه‌ها را از روی آن حذف کنیم. با توجه به اینکه بسیاری از ما به دنبال راه‌های طبیعی و بدون مواد شیمیایی برای تمیز کردن هستند، استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه، نوشابه، آبلیمو و روغن‌های گیاهی می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.

همچنین بخوانید:  کاشت ته مانده سبزیجات در خانه؛ چه گیاهانی قابلیت رشد مجدد دارند؟
تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 شهریور 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.