درمان درد آپاندیس چیست؟ + علت ایجاد آپاندیس

علت و درمان آپاندیس

 تشخیص آپاندیس در منزل علائم درد آپاندیس در زنان درد اپاندیس چقدر طول میکشد ایا درد اپاندیس مداوم است درد اپاندیس چگونه شروع می شود درد اپاندیس میگیره ول میکنه نی نی سایت دردهای شبیه آپاندیس ایا درد اپاندیس با مسکن ارام میشود

آپاندیس یا روده کور یک زائده ۱۰ سانتی متری در سمت راست و زیر شکم است. بر خلاف باور بخش قابل توجهی از مردم آپاندیس دارای خواص زیادی است و می توان به تاثیر آن در هضم آسان غذا به وسیله پرورش باکتری های مفید اشاره کرد. اما آپاندیس چیست؟ علت التهابات و عفونت های شایع در این ناحیه چیست؟ چرا برخی افراد مجبور به عمل و خارج کردن آپاندیس می شوند. با ما همراه شوید تا به پاسخ درستی برای این سوالات برسیم.

درد آپاندیس چگونه شروع میشود؟ تشخیص اپاندیس در منزل

دلایل بروز التهاب در آپاندیس چیست؟

ایجاد گرفتگی در دریچه آپاندیس یکی از اصلی ترین دلایل برای بروز عفونت و التهاب در آپاندیس هستند. این گرفتگی می تواند در نتیجه تجمع مواد غذایی، بزرگ شدن غدد لنفاوی و تشکیل تومور باشد که می تواند به صورت شدید یا با شدت کمتر ایجاد شود.

علائم آپاندیسیت چیست؟

شایع ترین علامت برای وجود مشکل در این ناحیه درد در قسمت پایین و زیر شکم است. همچنین از دست دادن اشتها، تهوع ، یبوست، استفراغ و تب خفیف از دیگر علائم بروز آپاندیس محسوب میشوند. البته توجه داشته باشید علائم ممکن است در افراد متفاوت باشد.

تشخیص آپاندیس در منزل

🟣درد آپاندیس در زمان صاف ایستادن و قدم زدن قطع نخواهد شد.

🟣در صورت سفتی بیش از حد شکم ممکن است آپاندیس شما دچار مشکل شده باشد.

🟣احساس درد در ناحیه زیر شکم و سمت راست

🟣اگر با فشار دادن و رها کردن شکم درد شما شدت پیدا کرد آپاندیس شما دچار التهاب شد.

همچنین باید با مشاهده اولین علائم به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش خون، آزمایش ادرار و تست های تصویر برداری به تشخیص کامل و صحیح نسبت به مشکل شما برسد.

در صورت خارج نشدن آپاندیس چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ایجاد اختلال در آپاندیس می تواند موجب تجمع باکتری شود. در نتیجه افزایش میزان باکتری ها عفونت رگ های خونی را تحت فشار قرار میدهد و می تواند شرایطی ایجاد کند که در آن آپاندیس فرد بترکد. پارگی یا ترکیدن آپاندیس می تواند باعث بروز اختلال در دیگر اندام ها و کیسه های چربی درون شکم شود. تحت چنین شرایطی باید هرچه سریع تر آپاندیس از بدن فرد خارج شود.

درمان آپاندیس

برای درمان مشکلات مربوط به آپاندیس هیچ راهی به جز خارج کردن آن از بدن فرد وجود ندارد، روش های متنوعی برای خارج کردن آپاندیس از بدن افراد به وجود آمده اما هیچ روشی به جز خروج آن از بدن برای درمان وجود ندارد.

چگونه از بروز آپاندیس جلوگیری کنیم؟

🟠روزانه ۸ لیوان آب بنوشید.

همچنین بخوانید:  آیا برنج برای لاغری مناسب است؟ | رژیم غذایی بر پایه برنج چگونه است؟

🟠از مصرف فست فود ها و غذاهای چرب بپرهیزید

🟠مصرف فیبر مخصوصا از طریق خوردن میوه را افزایش دهید.

🟠ویتامین و مواد معدنی کافی در برنامه غذایی خود داشته باشید.

🟠غلات سبوس دار را فراموش نکنید.

🟠بعد از خوردن غذا تحرک نداشته باشید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت پدید آمدن درد در ناحیه شکمی خود به حدی که نه بتوانید بنشینید و نه سرپا بمانید باید خیلی سریع به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورت به تعویق افتادن مراجعه ممکن است مشکلاتی نظیر پارگی یا ترکیدگی آپاندیس برای شما ایجاد شود.

تاریخ انتشار: جمعه 6 مرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.