طرح خاص کتاب خونه | 15 مدل برای متفاوت بودن که باید ببینید! + تصاویر

طرح خاص کتاب خونه

طرح خاص کتاب خانه

طرح خاص کتاب خونه یکی از اون چیزاییه که همیشه می‌تونه حال و هوای خونه رو عوض کنه. این روزا مردم دنبال طرح‌های خلاقانه و جالب می‌گردن که هم جای کافی برای کتاب‌هاشون داشته باشه و هم یه جور دکور قشنگ واسه خونه باشه. اگه کتاب‌خون واقعی باشی یا فقط دوست داری کتاب‌ها رو توی خونه‌ت داشته باشی، انتخاب یه قفسه کتاب با طرح مناسب می‌تونه خیلی مهم باشه. با این حال، تنوع در طرح‌های قفسه کتاب‌ خونه‌ خیلی زیاده و هر کسی می‌تونه بر اساس سلیقه و نیازش یه طرح خاص رو انتخاب کنه.

طرح خاص کتاب خانه

یکی از طرح‌های محبوب بین قفسه‌ها، طرح درختیه. فکر کن یه درخت بزرگ توی گوشه اتاق داشته باشی که شاخه‌هاش پر از کتاب باشن. این طرح نه تنها فضای زیادی برای کتاب‌هات می‌ده، بلکه یه حس طبیعت و آرامش هم به خونه‌ت میاره. البته، باید توجه کنی که این نوع قفسه‌ها نیاز به فضای زیادی دارن و شاید واسه خونه‌های کوچیک مناسب نباشن. اما اگه فضای کافی داشته باشی، این طرح می‌تونه یه انتخاب عالی باشه. تصور کن هر شاخه درخت پر از کتاب‌های رنگارنگ باشه که توی خونه‌ت یه حس جنگل ایجاد می‌کنه. این طرح‌ها معمولاً از مواد مختلفی مثل چوب یا فلز ساخته می‌شن و می‌تونن به عنوان یه نقطه توجه قوی در دکوراسیون خونه استفاده بشن.

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

حالا بریم سراغ طرح گرد. این نوع قفسه‌ها بیشتر واسه کساییه که دنبال یه چیز خاص و منحصر به فرد می‌گردن. یه قفسه کتاب گرد می‌تونه یه نقطه تمرکز جذاب توی اتاق باشه. فکر کن یه دایره بزرگ که دور تا دورش کتاب چیده شده، همون‌طور که وسطش یه فضای خالی برای نشستن یا گذاشتن یه میز کوچیک وجود داره. این نوع قفسه‌ها علاوه بر زیبایی، به نوعی فضای بیشتری هم برای کتاب‌ها فراهم می‌کنن چون از همه زوایا می‌تونی بهشون دسترسی داشته باشی. طرح‌های گرد معمولاً مدرن‌تر به نظر میان و می‌تونن توی خونه‌های با دکوراسیون مینیمال یا مدرن به خوبی جا بیفتن.

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

طرح گل هم یکی دیگه از اون طرح‌های خاصه که بیشتر به درد کسایی می‌خوره که عاشق گل و گیاه هستن. این قفسه‌ها معمولاً شکلی از یه گل بزرگ دارن که هر برگش یه قفسه کتابه. این طرح می‌تونه توی اتاق خواب یا اتاق نشیمن خیلی زیبا به نظر بیاد. البته باید توجه کنی که چیدمان کتاب‌ها توی این قفسه‌ها ممکنه یه کم پیچیده باشه، چون باید هر کتاب رو جوری بچینی که هم قشنگ باشه و هم به راحتی قابل دسترسی. این نوع قفسه‌ها می‌تونن از مواد مختلفی مثل چوب، فلز یا حتی پلاستیک ساخته بشن و به خاطر شکل خاصشون، خیلی جلب توجه می‌کنن.

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

در نهایت، باید بگم که انتخاب طرح قفسه کتاب خونه بستگی به سلیقه شخصی و فضای خونه‌ت داره. مهم اینه که طرحی رو انتخاب کنی که هم کتاب‌هات رو مرتب نگه داره و هم به دکوراسیون خونه‌ت بیاد. قفسه کتاب‌ها می‌تونن فراتر از یه وسیله نگهداری ساده باشن و به عنوان یه المان دکوراتیو هم استفاده بشن. پس با دقت انتخاب کن و از زیبایی و نظم خونه‌ت لذت ببر. مهم نیست که چقدر فضای خونه‌ت بزرگ یا کوچیکه، همیشه یه طرح مناسب برای قفسه کتاب پیدا می‌شه که می‌تونه به دکوراسیون خونه‌ت جلوه خاصی بده.

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

***

طرح خاص کتاب خانه

همچنین بخوانید:  مجسمه چوبی مدرن | ترکیبی از هنر و طبیعت برای دکوراسیون خونه + گالری عکس‌های خاص
تاریخ انتشار: جمعه 19 مرداد 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.