روش ساده درمان حساسیت پوستی در خانه + دلیل ایجاد حساسیت

درمان حساسیت پوستی


بهترین پماد برای حساسیت پوستی
انواع حساسیت پوستی با عکس
درمان حساسیت پوستی خارش و قرمزی
عکس حساسیت پوستی کهیر
درمان خانگی حساسیت پوستی خارش و قرمزی
پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی
انواع حساسیت پوستی با خارش
پماد برای حساسیت پوستی صورت

حساسیت پوستی یک مشکل بسیار معمول است که خیلی از افراد به آن گرفتار میشوند اما خبر خوب این است که حساسیت پوستی به خودی خود بیماری محسوب نمیشود. حساسیت یا التهاب پوستی ممکن است در اثر تماس با مواد شیمیایی رنگ ها یا اسانس های موجود در محصولاتی مثل ضدعفونی کننده ها ایجاد شود. در ادامه به شما راه های درمان حساسیت پوستی را معرفی میکنیم. با ما همراه شوید.

برای حساسیت بدن چی بخوریم؟  درمان خانگی خارش و حساسیت

عوامل و علائم حساسیت پوستی

از دست دادن حجم زیادی از آب و چربی باعث ایجاد خشکی در پوست میشود.و پوست خشک نیز اصلی ترین دلیل ایجاد حساسیت است. مهم ترین علائم حساسیت پوستی شامل:

⭕️خارش

⭕️قرمزی و التهاب

⭕️ترک و خونریزی

⭕️زبر و خشن شدن پوست

⭕️پوسته پوسته شدن

درمان خانگی حساسیت پوستی

در ادامه چند درمان خانگی به منظور بهبود حساسیت های پوستی را به شما معرفی میکنیم.

عسل

🟢عسل به دلیل وجود آب و رطوبت بالایی که دارد باعث آبرسانی به پوست میشود و به همین دلیل از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری کرده و آن را بهبود می بخشد.

🟢راه استفاده: عسل را به طور مستقیم به پوست خود بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید، ماساژ پوست باعث باز شدن منافذو نفوذ بهتر مواد مغذی موجود در عسل به پوست میشود. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب ولرم پوست خود را آبکشی کنید. همچنین خوردن عسل در طول روز باعث رفع علائم آلرژی در بدن میشود.

وازلین

🔴وازلین با پوشاندن ناحیه آسیب دیده و آبرسانی به آن باعث جلوگیری از ورود میکروب ها به زخم و بهبود آن میشود. پوست زمانی که با خشکی رو به رو میشود تا حد زیادی مستعد آلرژی، التهاب و انواع مشکلات میشود.

همچنین بخوانید:  معرفی خطرات و عوارض کاشت ناخن مصنوعی | چیزایی که باید بدونی

🔴راه استفاده : برای درمان سریع حساسیت مقداری وازلین بر روی پوست خود بمالید و در طی روز مجدد این کار را تکرار کنید.

زنجبیل

🔵زنجبیل یک درمان بسیار کارامد برای حساسیت های پوستی است. این ماده به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد باعث درمان بسیاری از مشکلات پوستی محسوب میشود.

🔵راه استفاده: به منظور درمان حساسیت های پوستی با زنجبیل ابتدا کمی زنجبیل را رنده کنید و همراه کمی آب روی حرارت ملایم بجوشانید، سپس آن را آبکش کنید و با استفاده از پنبه یا پد بر روی محل مورد نظر بمالید. بعد از نیم ساعت پوست را آب بشویید. این کار ۳ بار در روز تکرار کنید.

روغن درخت چای

🟠روغن درخت چای به جهت خواص ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد در بسیاری از محصولات پوستی و آرایشی مورد استفاده قرار میگیرد. روغن درخت چای تا حد زیادی باعث جلوگیری از پیشروی عفونت و التهاب میشود.

🟠راه استفاده: روغن درخت چای را با یک روغن حامل مثل نارگیل یا زیتون مخلوط کنید و بر روی ناحیه مورد نظر بمالید. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه با آب شست و شو دهید. این کار را سه الی چهار بار در روز به منظور درمان فوری التهاب و حساسیت پوستی انجام دهید.

آلوئه ورا

🟡آلوئه ورا یکی از بهترین درمان برای پوست شناخته میشود. این ژل به دلیل خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، تسریع بهبود و آرامبخش بودن در بسیاری از داروها استفاده میشود و یک درمان بسیار عالی برای رفع حساسیت های پوستی است.

🟡راه استفاده: ژِل آلوئه ورا را به صورت موضعی بر روی پوست خود بمالید تا باعث تسکین حساسیت و درمان انواع اگزمای پوستی شود.همچنین ژل آلوئه ورا خارش ناشی از حساسیت ها را نیز کاهش میدهد.

سرامید کنیاک

⚪️ خوردن گیاه کنیاک باعث کاهش اثرات التهابات پوستی خصوصا در کودکان مبتلا به اگزما میشود.

جوش شیرین

🟣جوش شیرین به دلیل خاصیت قلیایی که دارد باعث تنظیم pH پوست در ناحیه دارای حساسیت میشود. همچنین جوش شیرین‌ یک ضد التهاب فوق العاده قوی است که میزان حساسیت را به صفر میرساند.

همچنین بخوانید:  چگونه عسل اصل و غیر اصل را تشخیص دهیم؟ | آیا عسل طبیعی شکرک می‌زند؟

🟣راه استفاده: چهار قاشق جوش شیرین و ۱۲ قطره آب مقطر را باهم ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد‌، سمس بر روی ناحیه مورد نظر خود بمالید بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید

در آخر باید بدانید درمان های خانگی از نظر علمی برای بهبود حساسیت موثر هستند اما بهتر است پیش از استفاده از آنها با پزشک مشورت کنید. همچنین توجه داشته باشید کاهش یا قطع مصرف مواد شیمیایی، برخی لوازم آرایشی دارای مواد تحریک کننده پوست و خوشبو کننده ها تا حد زیادی خطر و احتمال ایجاد حساسیت و التهاب پوستی را کاهش میدهد.

 

تاریخ انتشار: شنبه 21 مرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.