ماسک تقویت مژه خانگی + دلایل ریزش و راه های پر پشت شدن مژه

ماسک تقویت مژه رشد سریع مژه در سه روز پرپشت شدن ابرو و مژه در یک هفته پرپشت شدن مژه نی نی سایت رشد سریع مژه در سه روز تقویت مژه بعد از ریموو برای تقویت مژه و ابرو چی خوبه قوی ترین دارو برای پرپشت شدن مژه تقویت مژه و ابرو سریتا

داشتن مژه های پرپشت یک معیار زیبایی، برای همه افراد خصوصا بانوان است. امروزه با روش هایی مثل لیفت، میکرو و کاشت می توان به پرپشت شدن آنها کمک کرد. اما تمام این راه ها هزینه، انرژی و زمان زیادی را نیاز دارند. ما در این مقاله سعی داریم چند راه خانگی و آسان برای داشتن مژه های پر پشت و بلند را به شما پیشنهاد دهیم. با ما همراه شوید تا چند ماسک تقویت مژه خانگی، دردسترس و بدون عوارض را به شما معرفی کینم.

بهترین تقویت کننده برای مژه چیست؟ رشد مژه در هفت روز

رشد موها، ابروها و مژه ها یک چرخه مخصوص به خوددارند. به این صورت که ممکن است مدتی ریزش داشته باشند و مجددا رشد کنند. اما گاهی ریزش آنها با دلایل خاصی همراه است در ادامه چند دلیل برای شما مثال میزنیم.

🟪 لوازم آرایشی نامرغوب: در هنگام خرید لوازم آرایشی خصوصا ریمل و خط چشم به کیفیت آن توجه داشته باشید و بعد از گذشت چهار ماه، تاریخ انقضای آن ها را چک کنید. زیرا محصولات بی کیفیت به سادگی باعث ریزش و کاهش رشد مژه های شما میشود.

🟪 مشکلات پوستی: مشکلات پوستی از قبیل اگزما، آکنه، پسوریازیس و درماتیت که جز شایع ترین مشکلات پوستی هستند و اغلب باعث ریزش و کاهش رشد مژه ها میشوند.

🟪 اختلال تیروئید: اختلالات تیروئید نظیر پرکاری یا کم کاری هردو خود دلیلی برای ریزش هستند. خصوصا کم کاری که خشکی پوست را با خود به همراه دارد.

🟪 استرس: نامنظم شدن هورمون کورتیزول در بدن به دلیل استرس و اضطراب بیش از حد باعث ریزش مژه ها میشود.

🟪 اختلال و مشکلات وسواسی: برخی افراد دارای اختلال وسواسی هستند که نمیتوانند در برابر کندن مژه های خود مقاومت کنند. این افراد لازم است به پزشک مراجعه کنند.

راه های پرپشت شدن مژه ها

در این بخش بهترین ماسک خانگی تقویت مژه را به شما معرفی میکنیم.

وازلین

🟥 وازلین یک محصول بهداشتی تهیه شده از ژله نفتی است. این قبیل محصولات مانند یک لایه محافظتی عمل میکنند و باعث رطوبت رسانی بهتر به مژه ها میشوند. البته توجه داشته باشید وازلین باعث رشد مجدد آنها نمیشود بلکه باعث تقویت و پرپشت شدن میشود.

🟥 طرز استفاده: وازلین را به کمک یک گوش پاک کن به مژه های خود بمالید و اجازه دهید یک شب تا صبح باقی بماند، سپس صبح با آب گرم آبکشی کنید.

روغن کرچک

🟦 این روغن باعث رشد بهتر مژه ها به وسیله تقویت فولیکول ها است. همچنین روغن کرچک عفونت های پوستی احتمالی را نیز بهبود می بخشد.

🟦 طرز استفاده: ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و دو عدد کپسول ویتامین E را باهم ترکیب کرده و از آن هر شب پیش از خواب استفاده کنید. صبح روز بعد آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

روغن نارگیل و زیتون

🟩 روغن نارگیل به واسطه خاصیت آبرسانی فوق العاده ای که دارد در اکثر محصولات آرایشی پوست و مو کاربرد دارد. همچنین روغن زیتون باعث تقویت و رشد هرچه بهتر مژه های شما میشود.

🟩 طرز استفاده: یک گوش پاک کن را به روغن مورد نظر آغشته کنید و آن را به مژه هایتان بمالید بعد از گذشت پنج تا هشت دقیقه آن را با آب ولرم آبکشی کنید. این فرایند را دوبار در هفته تکرار کنید.

تخم مرغ

🟨 تخم مرغ سرشار از پروتئین، بیوتین و ویتامین های B است. که باعث بهبود رشد در مژه های شما میشود.

🟨 طرز استفاده: یک سفیده خام تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید، به حدی هم بزنید که بافت ماسک کاملا یکدست شود، با استفاده از گوش پاک کن مقداری روی مژه های خود بزنید، بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم آبکشی کنید. این عمل را سه بار در هفته تکرار کنید.

چای سبز

🟧 فلاونوئیدهای موجود در چای سبز برای رشد مژه ها مانند معجزه عمل کرده و سرعت رشد آنها را تا حد زیادی تقویت میکنند.

🟧 طرز استفاده: مقداری چای سبز دم کنید، سپس اجازه دهید تا خنک شود. وقتی خنک شد کمی پنبه را به چای آغشته کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه باقی بماند بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

در آخر لازم به ذکر است بهترین راه درمان ریزش مژه ها استفاده از راه های خانگی و طبیعی است، اما این درمان ها نیاز به صبر و تداوم دارند. این درمان ها را حداقل به مدت یک ماه انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

همچنین بخوانید:  زیباترین مدل ابرو اسپرت دخترانه و زنانه + تصاویر جدید
تاریخ انتشار: جمعه 3 شهریور 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.