مطالب پر بازدید
مدل لباس تالاری زنانه؛ مناسب برای خوش پوش ترین خانم ها

مدل لباس تالاری زنانه؛ مناسب برای خوش پوش ترین خانم ها

مدل لباس تالاری زنانه در هر فرهنگی، مراسم عروسی نه تنها به عنوان یک مناسبت بزرگ و مهم جشن گرفته می‌شود بلکه به …

لباس با رنگ آبی با چه رنگی ست میشه؟ | معرفی ترکیب های رنگی مناسب با رنگ آبی

لباس با رنگ آبی با چه رنگی ست میشه؟ | معرفی ترکیب های رنگی مناسب با رنگ آبی

ست کردن رنگ آبی داشتن یک لباس آبی در کمد لباس خود می‌تواند هم یک دارایی باارزش باشد و هم یک چالش در …

لباس هایی که ما را لاغر تر نشان می دهند؛ نکات و ترفند های جالبی که باید بدونی

لباس هایی که ما را لاغر تر نشان می دهند؛ نکات و ترفند های جالبی که باید بدونی

لباس و لاغری در دنیای پیچیده و رنگارنگ مد و استایل، نه تنها تناسب اندام بلکه رنگ، طرح، و مدل لباس‌ها نقش بسیار …

سرمایه گذاری روی مس در بورس

 شرکت های تولید کننده مس در بورس مس در بورس کالا قیمت مس در بورس کالا قیمت سهام مس سرچشمه امروز بهترین سهام مس فملی فباهنر شاخص بورس

به گزارش مخاطب ۲۴: در بازار بورس کالای ایران فروش محصولات به سرمایه گذاران واقعی به سادگی امکان پذیر است، اما دلالان به وسیله خلاء های موجود و مدیریت نامناسب در این زمینه نظم و تعادل این بازار را به سادگی برهم میزنند.

اختلاف نرخ ها باعث آسیب پذیری بازار شده است. یک صنعت بزرگ مانند مس و شرکتی عظیم مثل ملی صنایع مس ایران که در بازار بورس با نماد فملی شناخته می شود و دارای منابع بسیار زیادی است هم از این شرایط دور نمانده و این اختلاف قیمت ها برای افراد و دلالان پنهانی بستری مناسب در این زمینه ایجاد کرده. درست است سیاست های این شرکت مبنی بر سیاست های دولت است اما وجود خلاء های قانون خود دلیلی بر ایجاد نگرانی و آینده ای تیره برای این صنعت است.

برخی دلالان با خرید این کالا از بورس کالا و فروش آن به قیمت دلخواه نظم این بازار را برهم میزنند این افراد با خرید مس به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و فروش این محصول با دلار بیش از ۵۰ هزار تومان و دریافت ۷۰ درصد سود دلالی از منابع طبیعی سو استفاده میکنند، همینطور به تازگی این افراد با خارج کردن مس و صادر کردن آن به کشورهایی نظیر ترکیه و عراق به تولید کننده های داخلی خصوصا در زمینه کابل سازی آسیب زیادی وارد کرده اند.احتمال اصلی در این زمینه این است که این‌ شرکت های دلال هم در داخل کشور و هم خارج از آن حضور دارند و از سوی دیگر اینگونه بیان می شود که به دلیل گرانتر بودن ضایعات نسبت به کالا افزایش ضایعات دور از انتظار نیست، چون این مواد مجددا آب شده و وارد چرخه تولید شده یا در بازار آزاد به فروش می رسند.

دنیای اقتصاد طی مصاحبه ای با علی پروین یکی از اقتصاددانان و صاحبنظران در این زمینه به بررسی وضعیت ایجاد شده پرداخت :

نتیجه این تفاوت نرخ در محصولات مختلف مخصوصا مس چیست ؟ خرید و فروش این قبیل کالا ها در ایران بر اساس بازار و قیمت جهانی صورت میگیرد، در این بین به دلیل وجود اختلاف قیمت بین دلار دولتی و دلار در بازار آزاد طبیعتا دلالان برای استفاده از این فرصت مناسب اقدام میکنند، و از سود ۷۰ درصدی در این زمینه استفاده میکنند.

کدام دلال این سود و درآمد بادآورده حاصل از آن را از دست میدهد؟ نمیتوان دلالان را مقصر ایجاد چنین شرایطی دانست هرجا ضعف باشد آن ها سوء استفاده خواهند کرد در اصل مدیران باید این خلا را از بین ببرد چرا که ضرر حاصل از این مشکل به خود دولت هم آسیب زیادی وارد میکند.

به عقیده شما جمع آوری محصولات صنعت مس پس از فروش در بازار بورس به وسیله شرکت اصلی و ادامه روند فروش در بازار آزاد و کشورهای دیگر راه مناسبی است؟وجود سود ۷۰ درصدی در این میان مسئله ساده ای نیست و هرکسی توانایی چشم پوشی از آن را ندارد، اگر شرکت ملی صنایع مس ایران خود نیز وارد همچین محیطی شود ممکن است دست به این قبیل اقدامات زده و به کارهای غیر قانونی ورود کند، این امر خاصیت این فضا است.

کاهش ۱۰ درصدی تولید فملی به چه علت است؟هنگامی که چنین شرایط آسانی برای دلالان ایجاد شده طبیعتا نمی توان  توقع نتیجه مطلوب داشت در شرایطی که قیمت ضایعات از خود کالا بیشتر است مشخصا به جای تولید میل به ایجاد ضایعات بیشتر می شود، چه بسا که درآمد حاصل از ضایعات با دلار ۵۲ تومانی در بازار آزاد صورت میگیرد ولی درآمد حاصل از تولیدات با دلار دولتی انجام می شود و نباید این امر را نادیده گرفت که هزینه های تولید نیز با همان دلار ۵۲ هزار تومان محاسبه می شود.

دلیل اصلی ناتوانی شرکت در کنترل بازار چیست؟تولید کننده باید شرایطی فراهم‌ کند که تولید به اشباع برسد. هنگامی که بازار داخلی پاسخ درستی برای معامله به دلالان‌ ندهد قطعا آن ها به فکر صادرات به دیگر کشورها می افتند. سوال مهمی اکنون مطرح می شود، که آیا می توانیم کلیت مس را در دنیا تامین کنیم؟ به طور کلی این فرآیند پایان ندارد یا به عبارتی تقاضا همیشه وجود نداشته و انتهایی برای آن وجود ندارد، در این صورت شرکت تولید کننده هر چقدر تلاش کند توانایی پاسخ دهی مناسب را نخواهد داشت.

همچنین بخوانید:  ۱۰ مدل مو دم اسبی جدید اینستاگرام + مدل مو دم اسبی پف دار
آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 اردیبهشت 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.